Connect with us

technokrata

Mire figyeljen tesztvezetésnél?

20100608080311.jpg

Garázs

Mire figyeljen tesztvezetésnél?

Tippek 17.
Ha rövid a tesztvezetés, sok minden elkerülheti a figyelmét. Színezzünk is!

Próbaút: Ha álló helyzetben végzett a mustrával, és még mindig érdemesnek tartja rá az autót, jöhet a menetpróba. Nélküel csak annyit tudna az autó menetdinamikájáról, viselkedéséről, vezethetőségéről, amennyit a tesztekben olvas. A próbaúton ne elégedjen meg egy ötperces körrel a háztömb körül! Menjenek ki forgalomba, ha a szalon elhelyezkedése lehetővé teszi, legyen benne hegymenet, elindulás emelkedőn, megfordulás szűk utcában, parkolás, rossz minőségű utak. Ne csak a “napos oldalon” menjen, azt is vizsgálja meg, hogy mennyire szerethető az autó hétköznapi helyzetekben.

Autózzanak lehetőleg egy rövid szakaszt autópályán vagy autóúton is. Autópálya-tempónál mekkora a szélzaj és a motorzaj? Figyeljen a zörgésekre is! Ha egy autó belseje már újkorában is zörög, akkor ez később csak fokozódni fog. Milyen érzés vezetni? Otthonossá vált-e 5-10 perc alatt, vagy megmaradt az idegenszerű érzés, és még mindig keresni kell a pedálokat, a váltót, meg az indexkart? Ha igen, akkor az adott modell valószínűleg nem az ön autója. Nem fogja igazából szeretni.

Külcsín: Élőben, többször körbejárva is tetszik az autó, vagy csak a reklámfotókon volt igazán tetszetős? Kerülje a dögunalmas formájú kocsikat (mert ugyan ezeket könnyű eladni, családi autónak keresik őket), de ön nem fogja szeretni, és ezért vigyázni sem fog rá igazán. Kerülje az ufószerű autókat is, amik “túl vannak dizájnolva”. Ezeket igen nehéz lesz később eladni, mert a formaterv nagyon hamar avíttá, nevetségessé válik. Hogy érzékeltessem, mire gondolok (előre is elnézést azoktól, akik szeretik), nálam ilyen például a Nissan Primera (2002-től gyártott modellje). Ülnék inkább egy fapados, előző Swiftben, mint egy ilyenben. De ez teljesen egyéni, ettől még másnak tetszhet. Viszont talán árulkodó, hogy nincs belőle sok az utakon.

Ide tartozik még a szín kérdése. Vannak divatszínek, amikben könnyű autót eladni: ezüst, fekete, újabban a fehér, és vannak színek, amik ugyan jól mutatnak, de mégsem szereti ezeket a használtpiac. Például a piros. A későbbi eladhatóság szempontjából olyan, amúgy tetszetős színt sem érdemes választani, ami amúgy nem nagyon jellemző az adott típusra. (Például piros E Mercit, metálkék 5-ös BMW-t, sárga Opel Astrát, stb.) Ha megvesz egy drága autót, jó, ha az az öné is marad. A következő témánk ezért a lopás ellen védettség lesz.

További tudnivalók a témában: autostitkok.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek