Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Kicsit hibrid

Honda CR-Z
Itthon a CR-Z, a kéziváltós sporthibrid, a Honda kis kupéja.

Tetszik még emlékezni a CR-X-re? Igen, az az: nagyon kicsi, könnyű, lapos, és ment, mint a golyó. A nyolcvanas évek közepétől gyártották, volt belőle targatetős is. No, ennek a CR-Z-nek ő az elődje. Hasonlítanak is, valamennyire. Mondjuk a Honda legújabb büszkesége messze nem tonna alatti önsúlyú (majd’ 1,2 tonna), és egyáltalán nem az a “száguldó koporsó”. Masszív, széles, a kerekei méretesek. Nappali menetfényesen divatos. Tele élekkel, törésvonalakkal, árnyjátékkal. Teteje a hátra kényszerülőknek fenyegetően zuhanó. A CR-Z hivatalosan 2+2 üléses, de egy alacsony felnőtt se akarjon hátul ülni, nem jó ott. Elöl viszonylag tágas, a csomagtartó használható (214-410 l) méretű. A CR-Z kisautó: hossza mindössze 4080 mm (szélessége 1740, magassága 1395, tengelytávja 2425 mm).

Fények, élek, törések, kupola

Ami viszont abszolút megkülönbözteti az őstől, az a hibridhajtás. A CR-Z már a harmadik hibrid a Honda-palettán – a villanyos Civic és az Insight II. mellett. Az IMA (Integrated Motor Assist) mondjuk nem olyan fejlett és/vagy bonyolult rendszer, mint amilyennel a rivális Toyota büszkélkedhet (kiváltképp a Priusban): a CR-Z “csak” fél- vagy mild-hibrid. Párhuzamos, tisztán elektromos üzemre nem képes. A benzinmotor 1,5 literes (nem 1,3-as, mint az Insightban), a rendszer összteljesítménye 124 LE és 174 Nm. Utóbbi a pincéből, turbódízelesen. Az autó végsebessége eléri a 200 km/h-t, gyorsulása sem rossz, hiszen 10 mp alatt küldhető 100-ra. Átlagfogyasztása 5 l/100 km, CO2-kibocsátása 117 g/km, szóval igen takarékosan közlekedhetünk vele (ha nem aknázzuk ki a benne rejlő tartalékokat). Lassításkor, fékezéskor energiát visszanyerve, naná.

Modern, igényes

És ami talán a legérdekesebb: a váltó nem automata, nem robotizált, nem fokozatmentes, hanem egy jó kis manuális, hondás, 6 fokozatú. Ezzel is érzékeltetve, hogy sportos a gép. A volántól balra választhatjuk ki, hogy Sport, Normal vagy Econ üzemmódban óhajtunk-e A-ból B-be jutni, s míg a paraméterek (kormányszervo, gázreakció, Econ-ban klíma) ennek szellemében módosulnak, a műszerfal vörösesen, kékben vagy zöldben pompázik. Váltásjelző lámpa is segít, levélkét-virágot, ECO-pontszámokat kapunk jutalomba – így kerek a világ.

Három állás, három szín

És úgy, hogy a GT felszereltséggel aufelnis és -pedálos, xenonlámpás, prémium hifis, kihangosítós, ülésfűtéses, tempomatos, bőrös multikormányos, esőérzékelő ablaktörlős, automata világításos a CR-Z. Alapból, S-ként is digitklímás, menetstabilizálós, 6 légzsákos, dombsegédes, csakhogy idehaza egyedül GT csomagosan kelleti magát a szalonokban, ára 6,5 millió forint. Az importőr idén 45 darabot szeretne belőle értékesíteni – vagy már csak 44-et? Mert az elsőnek a kulcsait már megkaparintotta valaki, nem is akárki: Gyurta Dániel olmipiai ezüstérmes, világ- és Európa-bajnok mellúszónk, Honda-szponzorált.

Hiszen ő úszó, bírja a vizet. Fotó: Besenyei Gergely

Tehetősek, valamelyest környezettudatos tehetősek játékszere a CR-Z. Kívül-belül, sőt ruhája alatt is korszerű, akár élményautónak sem utolsó dolog feszes rugózással, kiváló úttartással, mély üléspozícióval. Ráadásul kicsit hibrid.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés