Connect with us

technokrata

20100603002601.jpg

Garázs

Kicsit hibrid

Honda CR-Z
Itthon a CR-Z, a kéziváltós sporthibrid, a Honda kis kupéja.

Tetszik még emlékezni a CR-X-re? Igen, az az: nagyon kicsi, könnyű, lapos, és ment, mint a golyó. A nyolcvanas évek közepétől gyártották, volt belőle targatetős is. No, ennek a CR-Z-nek ő az elődje. Hasonlítanak is, valamennyire. Mondjuk a Honda legújabb büszkesége messze nem tonna alatti önsúlyú (majd’ 1,2 tonna), és egyáltalán nem az a “száguldó koporsó”. Masszív, széles, a kerekei méretesek. Nappali menetfényesen divatos. Tele élekkel, törésvonalakkal, árnyjátékkal. Teteje a hátra kényszerülőknek fenyegetően zuhanó. A CR-Z hivatalosan 2+2 üléses, de egy alacsony felnőtt se akarjon hátul ülni, nem jó ott. Elöl viszonylag tágas, a csomagtartó használható (214-410 l) méretű. A CR-Z kisautó: hossza mindössze 4080 mm (szélessége 1740, magassága 1395, tengelytávja 2425 mm).

Fények, élek, törések, kupola

Ami viszont abszolút megkülönbözteti az őstől, az a hibridhajtás. A CR-Z már a harmadik hibrid a Honda-palettán – a villanyos Civic és az Insight II. mellett. Az IMA (Integrated Motor Assist) mondjuk nem olyan fejlett és/vagy bonyolult rendszer, mint amilyennel a rivális Toyota büszkélkedhet (kiváltképp a Priusban): a CR-Z “csak” fél- vagy mild-hibrid. Párhuzamos, tisztán elektromos üzemre nem képes. A benzinmotor 1,5 literes (nem 1,3-as, mint az Insightban), a rendszer összteljesítménye 124 LE és 174 Nm. Utóbbi a pincéből, turbódízelesen. Az autó végsebessége eléri a 200 km/h-t, gyorsulása sem rossz, hiszen 10 mp alatt küldhető 100-ra. Átlagfogyasztása 5 l/100 km, CO2-kibocsátása 117 g/km, szóval igen takarékosan közlekedhetünk vele (ha nem aknázzuk ki a benne rejlő tartalékokat). Lassításkor, fékezéskor energiát visszanyerve, naná.

Modern, igényes

És ami talán a legérdekesebb: a váltó nem automata, nem robotizált, nem fokozatmentes, hanem egy jó kis manuális, hondás, 6 fokozatú. Ezzel is érzékeltetve, hogy sportos a gép. A volántól balra választhatjuk ki, hogy Sport, Normal vagy Econ üzemmódban óhajtunk-e A-ból B-be jutni, s míg a paraméterek (kormányszervo, gázreakció, Econ-ban klíma) ennek szellemében módosulnak, a műszerfal vörösesen, kékben vagy zöldben pompázik. Váltásjelző lámpa is segít, levélkét-virágot, ECO-pontszámokat kapunk jutalomba – így kerek a világ.

Három állás, három szín

És úgy, hogy a GT felszereltséggel aufelnis és -pedálos, xenonlámpás, prémium hifis, kihangosítós, ülésfűtéses, tempomatos, bőrös multikormányos, esőérzékelő ablaktörlős, automata világításos a CR-Z. Alapból, S-ként is digitklímás, menetstabilizálós, 6 légzsákos, dombsegédes, csakhogy idehaza egyedül GT csomagosan kelleti magát a szalonokban, ára 6,5 millió forint. Az importőr idén 45 darabot szeretne belőle értékesíteni – vagy már csak 44-et? Mert az elsőnek a kulcsait már megkaparintotta valaki, nem is akárki: Gyurta Dániel olmipiai ezüstérmes, világ- és Európa-bajnok mellúszónk, Honda-szponzorált.

Hiszen ő úszó, bírja a vizet. Fotó: Besenyei Gergely

Tehetősek, valamelyest környezettudatos tehetősek játékszere a CR-Z. Kívül-belül, sőt ruhája alatt is korszerű, akár élményautónak sem utolsó dolog feszes rugózással, kiváló úttartással, mély üléspozícióval. Ráadásul kicsit hibrid.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő