Connect with us

technokrata

Egy vagány Citroën

20100602002327.jpg

Garázs

Egy vagány Citroën

Citroën C4 2011
Megnyerő formavilággal készül a Párizsban debütáló új C4.

Elérkezett az ideje, hogy a Citroën lecserélje a C4-et, az új generáció a Párizsi Autószalonon mutatkozik be. Noha a kiállítást csak októberben tartják, a francia gyár már most hivatalos képeket és adatokat hozott nyilvánosságra a kompaktról, amelytől azt várja, hogy sok vevőt szipkáz majd el a német konkurenciától.

Nem lehet kétséges, hogy formailag óriási a különbség a kifutó és az új modell között, a friss emlékeztet a C3-ra, igazán karakteresnek tűnő frontrészét viszont a Genfben kiállított DS High Rider tanulmányról mintázták.

Kevésbé meggyőző a far, a lámpaburák kicsit astrásak és mégane-osak, összességében azonban nem tűnik túlzott optimizmusnak azt várni, hogy a C4 megszorongatja a Golfot és társait. Belül is jobb minőségű anyagokat használtak, a műszerfal kialakítása pedig mintha nem is francia lenne: kellemesen modern, majdnem egy az egyben másolták le a mérnökök a DS High Rider megoldásait. Netes szavazások szerint még a németeknek is tetszik az autó.

55 milliméterrel lett hosszabb, 17-tel szélesebb és 32-vel magasabb a C4, az új adatlapon így 4330 milliméteres hosszúság, 1790 milliméteres szélesség és 1490 milliméteres magasság szerepel. Hatalmasat nőtt a csomagtartó, immár 408 literes, amely 88 literes növekedést jelent az aktuális modellhez képest.

Elképesztő mennyiségű extrával próbálják megnyerni a vevőket a franciák, szerepel az opciós listán holttérfigyelő, programozható tempomat, baleset esetén a hatóságokat automatikusan tájékoztató vészhívó, masszázsfunkciós ülés, 230 voltos aljzat, vészfék- és sávtartó asszisztens, valamint bi-xenon kanyarfényszóró is. Alapfelszereltség az ESP, az igazán igényesek pedig internet-hozzáférést is rendelhetnek.

Nincs még szó a motorokról, de várhatóan nem lesz meglepetés, a Citroën kínálatából jól ismert benzines és dízelmotorokat kapja a C4. Állítólag már a forgalmazás kezdetén elérhető lesz egy e-HDi kivitel, amely a PSA-konszern régóta fejlesztgetett dízel-hibrid hajtásláncát takarja. Nem sokkal a párizsi premier után kezdődik az értékesítés.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő