Connect with us

technokrata

Egy vagány Citroën

20100602002327.jpg

Garázs

Egy vagány Citroën

Citroën C4 2011
Megnyerő formavilággal készül a Párizsban debütáló új C4.

Elérkezett az ideje, hogy a Citroën lecserélje a C4-et, az új generáció a Párizsi Autószalonon mutatkozik be. Noha a kiállítást csak októberben tartják, a francia gyár már most hivatalos képeket és adatokat hozott nyilvánosságra a kompaktról, amelytől azt várja, hogy sok vevőt szipkáz majd el a német konkurenciától.

Nem lehet kétséges, hogy formailag óriási a különbség a kifutó és az új modell között, a friss emlékeztet a C3-ra, igazán karakteresnek tűnő frontrészét viszont a Genfben kiállított DS High Rider tanulmányról mintázták.

Kevésbé meggyőző a far, a lámpaburák kicsit astrásak és mégane-osak, összességében azonban nem tűnik túlzott optimizmusnak azt várni, hogy a C4 megszorongatja a Golfot és társait. Belül is jobb minőségű anyagokat használtak, a műszerfal kialakítása pedig mintha nem is francia lenne: kellemesen modern, majdnem egy az egyben másolták le a mérnökök a DS High Rider megoldásait. Netes szavazások szerint még a németeknek is tetszik az autó.

55 milliméterrel lett hosszabb, 17-tel szélesebb és 32-vel magasabb a C4, az új adatlapon így 4330 milliméteres hosszúság, 1790 milliméteres szélesség és 1490 milliméteres magasság szerepel. Hatalmasat nőtt a csomagtartó, immár 408 literes, amely 88 literes növekedést jelent az aktuális modellhez képest.

Elképesztő mennyiségű extrával próbálják megnyerni a vevőket a franciák, szerepel az opciós listán holttérfigyelő, programozható tempomat, baleset esetén a hatóságokat automatikusan tájékoztató vészhívó, masszázsfunkciós ülés, 230 voltos aljzat, vészfék- és sávtartó asszisztens, valamint bi-xenon kanyarfényszóró is. Alapfelszereltség az ESP, az igazán igényesek pedig internet-hozzáférést is rendelhetnek.

Nincs még szó a motorokról, de várhatóan nem lesz meglepetés, a Citroën kínálatából jól ismert benzines és dízelmotorokat kapja a C4. Állítólag már a forgalmazás kezdetén elérhető lesz egy e-HDi kivitel, amely a PSA-konszern régóta fejlesztgetett dízel-hibrid hajtásláncát takarja. Nem sokkal a párizsi premier után kezdődik az értékesítés.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek