Connect with us

Hirdetés

technokrata

A mundér mögött

Garázs

A mundér mögött

A rendőr partner a közlekedésben, a problémamegoldásban. Elvileg.

Miért érzik a rendőrök, hogy ők minden törvényen felül állnak? Fejet elfordítva mászkálnak a városban, mint Torrente, az örök zsaru, hogy azután a  statisztika érdekében jelentéktelen dolgokra fecséreljék pénzünket. Hiába a kormány hangzatos lózungjai, a rendteremtést a fejekben kell elkezdeni, arany igazság.

Szerda reggel. Szokásos ima az esőistenhez, hogy ma ne, mert amúgy környezettudatos városlakó révén motorral járok. Persze nem jön be, idő megy, tárgyalás esedékes a délelőttre, uccu neki, mégis próbáljuk meg a motort. Füves kertben eltaknyolás, káromkodás, kocsi kihoz a garázsból, telefon, kések kicsit, tekintettel a körülményekre. Ehhez képest meglepetés, a budai oldal járható! Egész a Szabadság hídig, mert itt azután elképesztő a káosz. Nem vicc, 30 perc alatt tettem meg az utat a Vámház körúttól a Kálvin térig. Félúton észre is veszem az okot: egy forgonnyi rendőr az út közepén, ami amúgy is járhatatlanul szűk, és egy szerencsétlen teherautóst szívatnak valami ürüggyel. Biztos nyomós okuk volt rá, na de bakker, ezért állnak a kocsik, az egész sor órákig a dugóban? Most komolyan, nem lehet ezt máshol elintézni, csak pont az út közepén?

Azt hiszem, hasonló szituációval mindenki találkozott már, az értelmetlen bürokráciától, a látványos tenni akarástól és az erőltetett intézkedésektől sokunk fejében leszáll a lila köd. Ha lenne egy fórum, ahol szabadon feltehetné a kérdéseit, ön mit kérdezne az illetékesektől? Hogy miért lesben állva, kamu vagy elfordított tábláknál mérnek? Mert mérni kell, ez nem vitás. A nagy kaszálások helyett a prevencióra kéne helyezni a hangsúlyt. A fentebb említett szituáció miatt a Lónyai és Vámház körút kereszteződésében óriási a dugó, persze forgalomirányító rendőr sehol, pedig a szakasznyiból egy észrevehette volna magát. Egyébként is, magyar sajátosság a kereszteződésbe behajtani pirosnál, hogy azután feltartsuk a forgalmat bambán és meredten bámulva a semmibe. Mert elvétve látni ugyan posztoló rendőrt ilyen helyzetben is, de az olyan nagy kincs, hogy nyilván múzeumban őrzik.

Kamerarendszer a renitensek kiszűrésére? Pfff… Maximum az ombduccman emeli fel a hangját a jogállamiság védelmében. Hogy minket ki vagy mi véd, az nem számít? Hogy miért kell a belső sávban vánszorogni maxra terhelt Focusszal, 40-nel, feltartva a sort, mert ugye ki mer megelőzni egy rendőrt? Ki tudja, okkal megy annyival vagy csak lesben áll egy cápa, áldozatra várva? Hogy miért kell dugóban kocsisort előzni, buszsávból szirénával, piroson átmenni, de utána rögtön kikapcsolni és békésen poroszkálni? Árpád-hídon belső (!) sávban igazoltatni?

Félreértés ne essék, nem a rendőri, az autósok ellen irányuló intézkedések ellen kampányolok (van félnivalóm, hozzáférhetnek az adataimhoz), hisz’ biztosan van elég dolguk azon kívül, hogy engem idegesít a túlzott jelenlétük, ami nagyfokú semmittevéssel párosul, csak azon morfondíroztam visszafelé a dugóban (naná), hogy mit  bír még el a magyar autóstársadalom és infrastruktúra jelen helyzetben?

Nincs min csodálkozni, ha az egyszerű magyar autós hasonlóképp tesz, hiszen azt látja, vannak, akiknek mindent szabad! Teszik mindezt a mundér mögé bújva… Megtehetik mindezt? Az illetékesek miért nem arra költik adóforintjainkat, hogy tanulmányozzák, más nagyvárosokban ez hogy működik? Mert ott is van dugó, de alternatíva is. Plusz tudatosság az emberekben, még inkább a rendőrben. Ez a dolga. Társ, megkerülhetetlen ugyan, de partner. Partner a közlekedésben, a problémamegoldásban. Elöljáró, hiszen elöljár. Lehetőleg jó példával. Mert ki más formálja a közvéleményt ennyire direktben? Egy jól működő rendszerben jól működő individuum lehetne, akire számíthatunk, aki nem tesz keresztbe. Nem várok se többet, se kevesebbet, mint ami a dolga. Ja, persze, ahhoz tenni kellene valamit. Rendet a fejekben, átkonstruálni, rekonstruálni.  Építeni, beruházni, korszerűsíteni, ami pénz.

A fejben a takarítást el lehet kezdeni, elég, ha mindenki magába száll pár percre és megfogadja, hogy holnap másként cselekszik majd. Lehet, hogy itthon fordítva sül el a dolog, és a polgár jár majd elöl jó példával. A pénzzel sincs gond, azt majd kifizetik a bárgyú autósok, mert autózni úgyis kell, nem?

Farkas András



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés