Connect with us

technokrata

A szuperpatkány

Garázs

A szuperpatkány

Legenda: Niki Lauda
Nagy visszatérő, életművészúr, ragyogó matematikus, kotnyeles veterán.

Az 1978-as szezonban Lauda kétszer nyert a Brabhammel, és a negyedik helyen végzett az összetettben. A következő év szánalmas volt: versenyképtelen autót kapott, mellyel csupán négy pontot tudott gyűjteni az utolsó előtti, Kanadai Nagydíjig. Megunva az egyhangú körözgetést, az első edzés után egyszerűen kiszállt a kocsiból és felmondott. A meglepett Bernie köpni-nyelni nem tudott, de azért a boxban gyorsan összeszedte az épp szárnyait bontogató argentin Ricardo Zuninót, és vele fejezte be a szezont. Lauda csak annyit tett az ügyhöz, hogy már nem kihívás neki a pályán való versengés, sokkal inkább saját légitársasága, mellyel végre most szerencsét próbálhat.

És a  Lauda Air, benne Laudával, a főpilótával csak nőtt-nőtt, elérte azt a pontot, ahol már további tőkeinjekcióra volt szükség: ennek megszerzése érdekében Lauda visszatért korábban választott szakmájához. Az 1982-es visszatérését a McLarennel együtt jelentették be, azzal a biztos tudattal, hogy az 5 millió dolláros szerződésével övé lett a legjobban jövedelmező állás a Formula-történelemben. A tárgyalásokról Niki elmondta, hogy ebből a nagyszabású összegből mindösszesen 1 dollár volt az ő díja, mint pilóta, a maradék pénzt személyisége miatt kapta. 1984-ben megnyerte a harmadik világbajnoki címét, bár az egész szezonban árnyékként követte őt az üstökösként feltűnő, hihetetlenül fiatal és ragyogóan tehetséges csapattárs, Alain Prost. Mielőtt végleg szögre akasztotta sisakját, nyert egy utolsó GP-futamot 1985-ben, majd úgy vonult vissza a sporttól, hogy igazán  sohasem tudott, talán nem is akart teljesen eltávolodni a paddock világától.

Dolgozott a Ferrarinak mint tanácsadó, félretéve Enzo iránt érzett haragját, a Jaguar csapat első embere volt, s mindeközben a szemünk előtt vált értékes televíziós szakkommentátorrá. Jelenleg is a német RTL-nél csillogtatja tehetségét, betekintést enged a remek sportág magasságaiba és pokoli bugyraiba. Szerencsésnek mondhatja magát, hogy túlélte sportpályafutását, és ragyogónak azért, mert elért mindet, amiről pilóta csak álmodhat egy olyan időszakában a F1-nek, ahol a technika igazán dominánsan volt jelen.

Forrás: formula1.com



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin