Connect with us

technokrata

Mi lehet MSC-vel?

Garázs

Mi lehet MSC-vel?

Négy futamon csak 10 pontot szerzett, csapattársa bohócot csinál belőle.

Már tavaly majdnem visszatért, amikor Massa megsérült a Hungaroringen, de ő is esett, motorral, nem bírta volna a nyaka. Idén ismét Forma-1-es autóban ül, 41 esztendős korelnökként, hároméves kihagyás után. Csak nem Ferrariban, hanem a 2009-es világbajnok Brawnból lett Mercedes GP színeiben. Michael Schumacher, a rekorder, a hétszeres győztes, az élő legenda.

Csapattársa a szintén német Nico Rosberg (a finn Keke fia) 25 sincs, a Williamstől érkezett. Úgy volt, hogy a kiszálló BMW-től szerződtetett Nick Heidfelddel alkotnak majd párost, azonban Schumi beadta a derekát, vállalta a reneszánszot, Heidfeld ment a levesbe – be kell érnie egy tesztpilótai állással, szegény. Egy perc néma vigyázzállás.

Maga köré építheti a csapatot? (fotó: mercedesgp.com)

A rajt előtt mindenki azt hangoztatta, hogy Schumacherrel nyilván azonnal számolni kell, hiszen ő Schumacher, de időre is szüksége lehet, meglátjuk. A minap Ross Brawn főnök úr úgy nyilatkozott, hogy fogalma sincs, miért, mitől ennyire lassú az „öreg”. Csak sejtései lehetnek. Mi van? Mi folyik itt Gyöngyösön?

Eredmény(telenség)

8, 1, 0, 1 – ennyi pontot szerzett Schumi, összesen 10-et az eddigi négy futamon. És folyamatosan kikap Rosbergtől, nem is kicsit. Schumacher összetettben kilencedik, Rosberg második, hiszen egyenletesen szuper teljesítményt nyújt az időmérőkön és a versenyeken is, kétszer már a dobogón is pezsgőzhetett.

Motiváció(hiány)

Rosberg harap, Schumi somolyog, ironizál, bagatellizál. Lehet, hogy egyszerűen már nem érzi azt a mindent elsöprő győzni akarást, mint régebben. De csak munkál benne valami ”akkor is megmutatom, hogy” dolog. Vagy nem? Persze, érthető lenne. Neki már semmit sem kell bizonyítania. Viszont akkor minek tért vissza?

Pénz (a bőr alatt is)

Pénzért? Ugyan már! Jó, Alonso után övé a második legdurvább éves fizetés (21 millió euró), és? Annyi lóvéja lehet, hogy… Tökmindegy. Különben én a helyében az egészet felajánlanám karitatív célokra, annak még értelme is lenne.

Celebség (és jövőépítés)

Ez kell, hogy legyen a válasz, a megoldás. Most celeb, irgalmatlan nézettséget gyárt, a marketing-gépezet zakatol, satöbbi. És ezzel párhuzamosan talán ígérete van egy későbbi trónra (az FIA élén vagy Ecclestone utódaként vagy tudom is én). De ha ígérete nincs is, esélye annál több. Ha segít, ha aktív. És az.

Vezetés(technika)

Állítólag Schumi mostohán bánik a gumikkal. A keskeny elsőkkel. A sanghaji telemetria alapján a vezetéstechnikailag kőkemény részeken nem kapott Rosbergtől, a lazább kanyarokban bezzeg bőven. Ahol a mechanikai tapadás dönt, azaz főleg a gumi. Ő maga is ezen a véleményen van, és hát igyekszik alkalmazkodni, fejlődni.

Rosberggel minden rendben (fotó: mercedesgp.com)

Konkurencia(harc)

Mindig is voltak jeles ellenfelei, komoly kihívói, de anno nem ennyien, és visszakacsintva a korára, nem ilyen idősen, nem hetes darab világbajnoki címmel a zsebben. Azt mondjuk biztos nem gondolta, hogy hamar lealázza a mezőnyt azért, mert ő az, aki.

Mi lesz, hogy lesz?

Passz. Kollégák, barátok, szakértők türelmet kérnek, sőt dicsérik, hiszen ott van közel az elejéhez, blabla. Mindenki csalódott, mindenki csalódott kell, hogy legyen, az a normális. Ross Brawn, Norbert Haug, Michael Schumacher, Mercedes. Nincs gyenge láncszem. Elméletileg garantált a siker, kérdés, mikor, s hogy mekkora. Amint dobogón lesz, siker. Ha nyer, siker a köbön. Majd kiderül. Aki vitathatatlanul profitál, az Rosberg. Folytköv.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek