Connect with us

technokrata

Ijesztő baleset az edzésen

20100416142140.jpg

Garázs

Ijesztő baleset az edzésen

A Kínai Nagydíj pénteki edzései a Mercedes-motoros csapatok fölényét hozták, élen a McLaren-pilóta Hamilton. Buemi Toro Rossójából kiszakadtak a kerekek.

A szezon negyedik versenyhétvégéjének első napján hűvös, száraz időben tréningezett az F1-mezőny. Alonso Ferrarijában ismét túlmelegedett a motor – ez a blokk Bahreinben egyszer már elfüstölt. A spanyol később megkapta a szombatra szánt erőforrást, de most már kezd aggasztóvá válni a helyzet, hiszen a szezonban büntetés nélkül csak nyolc motor használható, Alonso meg hármat leírt. A Ferrari egyébként sem erőltette meg magát pénteken, versenyszimulálás ment, semmi komoly tempó.

Akik sebességre és időre gyúrtak, az a McLaren és a Mercedes (mindkettő ugye Mercedes-motorral). Az első edzésen Button, Rosberg, Hamilton, Schumacher, a másodikon Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher volt a sorrend. Az eddigi legjobb eredmény 1:35.217 p (206.093 km/h átlag) lágy gumikon, Hamiltontól. Vettel, a poleman (Red Bull) egyelőre ötödik.

Ami még érdekes és kérdéses, az az F-csatorna, amivel a McLaren előnyben kell, hogy legyen egy ilyen bitang hosszú egyenest tartalmazó pályán, mint a sanghaji. A wokingiakon kívül elvileg még négy alakulat vetheti be a maga másolatát: a Sauber, a Williams, a Ferrari és a Mercedes. A hírek szerint a Williams, a Mercedes és Massa Ferrarija még nem volt vele felszerelve.

Az első szabadedzésen piros zászló is lengett, hiszen a svájci Buemi ijesztő kalamajkába keveredett: Toro Rossójának első kerekei egyszer csak kiszakadtak, az egyik elgurult, a másik bepattogott a nézők közé, az irányíthatatlan roncs a korláttal koccolva végül megállt a kavicságyban. Szerencsére senkinek semmi baja nem lett. Vélhetően egy újfejlesztésű lengőkar-összekötő anyagfáradása okozta a balesetet.

Folytatás szombaton a harmadik gyakorlással majd az időmérővel, reggel 8-kor.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek