Connect with us

technokrata

20100415074406.jpg

Garázs

Gyorsáram

Mini E a Nürburgringen
Az elektromos hajtású Mini önmagában nem újdonság, a BMW csapata azonban a világon elsőként vitt elektromos autót versenypályára.

A 204 lóerő csúcsteljesítményű és 220 Newtonméter nyomatékú Mini E tavaly mutatkozott be. Hatótávja 250 kilométer, 100 kilométer/órára gyorsulása 8,5 másodperc, végsebessége pedig 152 kilométer/óra. A kívülről hamisítatlan Mini stílusos és emissziómentes, de akkumulátorai teljesen kitöltik hátsó terét, így karosszériája csak kétüléses, ráadásul önsúlya is csaknem 1,5 tonna.

Most E Race néven egy speciális versenyváltozatot építettek a bajor mérnökök, hogy azzal a hírhedt Nürburgring-Nordschleife szakaszon felállítsák az első elektromos-rekordot. Az egykori DTM-pilóta, Thomas Jäger által vezetett háromajtós nem is rossz, 9:51.45 perces köridőt ért el a csaknem 21 kilométeres aszfaltcsíkon.

Az E Race nem csupán nagyobb végsebességet engedő és természetesen rövidebb hatótávot tűrő vezérlő elektronikájával, számos mechanikai elemével is különbözik az Egyesült Államokban tesztelés céljából már lízingelhető Mini E-től. Az elsőkerék-hajtáshoz mechanikusan önzáró differenciálművet illesztettek, növelték az egyfokozatú váltó végáttételét, és a futóművet is átalakították a magasabb tempóhoz. A karosszéria könnyített elemekkel, bukócsővel épült, az első oldalablakok helyére versenyautósan plexik kerültek, a külső egyebek mellett a hátsó diffúzorral tér el a többi Mini E-től. Belül 320 milliméter átmérőjű bőrkormány és hatpontos övekkel szíjazó Recaro versenyülések várták Thomas Jägert.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek