Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mindenevő hibridek

Garázs

Mindenevő hibridek

A „mentsük meg a földet 200 mérföld/gallonnal” mozgalom turbinás éllovasai szörnyen erős hidridek, bármilyen üzemanyaggal működhetnek és elképesztő távok megtételére képesek.

Az Accenture a közelmúltban egy felmérést végzett 1850 potenciális autóvásárlót megkérdezve Európában (Németországban, Franciaországban, és Olaszországban), valamint Kanada és az Egyesült Államok lakossága körében. Kiderült, hogy a megkérdezettek 36%-a fontolgatja különböző alternatív (hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmóddal szerelt autó vásárlását a bosszantóan magas üzemanyagárak miatt, csak… És itt a lényeg! Hogy egy jármű gazdaságos és környezetkímélő, az szerintük nem elég! A vételár mellett igenis számít a stílus, az utazási komfort, a fenntartási költségek, az információs és szórakoztató elektronikai csomag, illetve a teljesítmény. Helyénvaló felvetés ez annak ismeretében, hogy az elektromos és hibrid autók az árukhoz képest nem igazán kényeztetik a gazdit, és nem is olyan szépek.

A panaszok eljutottak a Los Angeles-i Roberto Velozzihoz, aki az őt körülvevő világklasszis autódizájnerekkel egyetemben a környezettudatos fejlesztések elkötelezettje és a teljesítmény megszállottja. Reményeik szerint a Velozzi Supercar és a Velozzi Solo – ami egy crossover – minden tekintetben megfelel majd a felmérésből kiolvasott elvárásoknak. Még az is lehet, hogy egy kicsit túllőttek a célon…

Mindkét autó a Capstone Turbine mikro turbináit kapta kizárólag a hatótávolság maximalizálása céljából. A dízelüzemű mikro turbina egy valódi flexi-fuel kemence: mindent eléget, és ultra alacsony a károsanyag-kibocsátása. Gázolaj mellett biodízel, etanol, kerozin, jet-fuel (sugárhajtóművek üzemanyaga), valamint propángáz és CNG is mehet a „tankba”! A Supercar 770 lóerős teljesítményét a Capstone C65 mikro turbina és egy egyenáramú villanymotor kombinációja adja. A turbina egyben segédgenerátorként is működhet lehetővé téve ezzel elektromos üzemben a 200 mérföld megtételét. A gyorsulás (100 km/h-ra alig 3 másodperc) és az 1600 km-es hatótávolság már nem is annyira fontos.

Mi jöhet még ezután? Ez a Velozzi nem aprózza el a törekvéseit. Partnerei között szerepel a NASA, ahol az üzemanyagcellás fejlesztéseket koordinálta, a kaliforniai Nanotechnológiai Intézet, a Sony és a U.S. Army. Továbbá a Capstone az Amerikai Energia Hivatallal közösen olyan projektet indított, ahol mezőgazdasági anyagokból előállított hajtógázzal (syngas) és hidrogénnel működő turbinák fejlesztése a cél.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés