Connect with us

technokrata

20100411020005.jpg

Garázs

Képrejtvény

Audi TT frissítés
Az alumínium karosszériás kupé és roadster arcát egyebek mellett 12, takarékos nappali fényként szolgáló LED frissíti. Csökkent a motorok fogyasztása is.

Az átformált első és hátsó lökhárítókkal a hossz két centimétert nőtt. A Coupe és a Roadster esetében most egyaránt 4,19 méter hosszú karosszéria négy új színben rendelhető, építésmódja ma is különlegesnek számít. Az ASF (Audi Space Frame) rendszer főként az autó első felében, a B-oszlopig alkalmaz alumíniumot, hátra már acél elemek kerülnek, az orrmotorral így érhető el közel azonos mértékű tengelyterhelés. Az építésmód egyrészt alacsony önsúlyt eredményez, ugyanakkor a karosszériamerevségre is jótékonyan hat, a tömegközéppont pedig kellően alacsonyra kerülhet. Különösképpen a kétféle, manuális vagy 50 kilométer/órás tempóig 12 másodperc alatt elektromosan nyitható tetővel is rendelhető Roadsternél.

Nem könnyű megismerni az új sorozatot. Elöl krómgyűrűkbe kerültek a ködfényszórók, az új légbeömlőkön a korábbi kockás rácsozat helyett most leginkább a vízszintes csíkok dominánsak, a friss fényszórók aljában 12 LED-et számláló diódasor alkotja az energiatakarékos, mégis jól látható nappali fényt. Hátul ennyi újdonság sincs, módosult a lámpák belseje, híztak a krómozott kipufogóvégek.

A minden TT esetében sportüléses, egyenes aljú kormányával messzemenően sportos utastér most friss alumínium-betétekkel, három új színnel és a korábbiaknál kevésbé melegedő bőrkárpitokkal újult meg. Változatlan a csomagtér, a 2+2 üléses Coupé 292 literes poggyásztere osztott üléshajtással 700 literig bővíthető, a kétüléses Roadsterben a tető helyzetétől függetlenül 250 liter áll rendelkezésre.

A motorpalettán immár csakis soros négyhengeresek szerepelnek. A korábbi 3,2 literes V6-os és a régebben 200 lóerős 2,0 literes TFSI turbómotor helyére az előbbi méretű, de 211 lóerős érkezett. Ez 1600 és 4200/perc fordulat között konstans 350 Newtonméter nyomatékával 6,1 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a TT-t, az opciós S-tronic, kétkuplungos automata váltóval és a Torsen differenciálműves quattro összkerékhajtással ráadásul 5,6 mp is elegendő az előbbi mutatványhoz. Az akár 245 kilométer/órás tempóig gyorsító motor nem csupán erősebb, 6,6 liter/100 kilométer vegyes fogyasztásával jelentősen takarékosabb is elődjénél. Változatlanul szerepel a kínálatban az 1,8 literes, 160 lóerős turbós benzinmotor, valamint a 170 lóerős, 2,0 literes turbódízel. A mostani frissítéssel nem változott a 2,0 literes turbómotorjából 272 lóerőt kipréselő TTS, illetve a 2,5 literes, 340 lóerős TTRS teljesítménye sem.

A 17-19 colos méretben, összesen 14 féle felnivel rendelhető TT elöl McPherson, hátul öt lengőkaros független futóművéhez felárért elektromágneses folyadékjával, hangolható és az útminőséghez, valamint a vezetési stílushoz folyamatosan is alkalmazkodó lengéscsillapítók vásárolhatók.  A frissített TT-széria a korábbihoz hasonlóan gazdag alap- és opciós felszereltséggel a nyár második felétől várható a hazai piacon.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek