Connect with us

technokrata

Sebességrekorder

20100409070717.jpg

Garázs

Sebességrekorder

Minden idők leggyorsabb Ferrarija mutatkozik be április végén, a Pekingi Autószalonon. Az 599 GTO mindössze 599 példányban készül majd.

A Ferrari fioranói tesztpályáján futott 1:24-es köridejével minden idők leggyorsabb Ferrarijának számít az 599XX koncepció-autóból fejlesztett 599 GTO. A Forma-1-es technikát utcára vivő versenygép álló helyzetből 3,35 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, végsebessége pedig 335 km/h feletti.

A GTO motorja az 599 GTB-ből ismert 6,0 literes, V12-es benzines, természetesen némi átalakítással, Euro5 emissziós normával és 620 helyett 670 lóerővel, 608-ról 620 Newtonméterre növelt nyomatékkal. Az alumínium térvázra szénszálas műanyag elemekből épülő karosszériás, nem egész 1,5 tonnás GTO 195 kilogrammal könnyebb a GTB-nél, az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlása változatlanul 47:53 arányú. A hajtás önzáró differenciálművön és hatfokozatú F1-es, kormányról is kapcsolható robotizált váltón keresztül a hátsó tengelyé, az automatika rekordsebességgel, 6 századmásodperc alatt vált.

Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű elektromágneses folyadékkal töltött, a menetstabilizáló elektronika jelei alapján vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik, az összes rendszer – a Manettino-kapcsolóval – a kormányról irányítható, a felügyelő elektronika akár teljesen ki is kapcsolható. A sportos, zömében karbonszálas műanyagokból épülő kétüléses utastér luxusszínvonalú maradt, ám nehéz odafigyelni a részletekre. A főműszer a fordulatszámmérő, amelyben az automatikusan vagy a kormány mögötti szarvakkal kapcsolt sebességfokozatot mutató kijelző is helyet kapott.

A GTO kívülről leginkább versenyautós rácsozású első légbeömlőivel, hátul méretesebb diffúzorával tér el a GTB-től, fontos, hogy 20 colos, speciális Michelin abroncsos könnyűfém kerekeiben a fékek kerámiatárcsásak, 100-ról 32,5 méteren áll meg. Ha valakit egyáltalán érdekel, átlagfogyasztása 17,5 liter, CO2-kibocsátása 411 g/km.

Az 599 GTO árát kvalitásai és ritkasága miatt is megkérik majd, a hírek szerint 100 millió forint körüli vételár és olyan kereslet várható, hogy Magyarországra vélhetően nem is jut a sebességrekorderből.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek