Connect with us

technokrata

Étvágytalan atléta

20100408073141.jpg

Garázs

Étvágytalan atléta

Kategóriájában szokatlanul nagy, kétliteres dízelmotorjával is bámulatosan alacsony fogyasztást és emissziót produkál a Seat Ibiza FR.

A Volkswagen-konszern kisautói közül elsőként az Ibiza kapta meg a már ismert, 2,0 literes, közös nyomócsöves befecskendezésű, részecskeszűrővel társított, természetesen Euro5-normás turbódízelt. A 143 lóerős gép 320 Newtonméteres nyomatékát 1750-2500/perc fordulatszám-tartományban hozza, átlagfogyasztása 4,6 liter, széndioxid-emissziója pedig mindössze 119 gramm. Ezek az értékek főként annak tükrében bámulatosak, hogy egy sportos FR modellről beszélünk, mely a háromajtós SportCoupé esetén 8,2, a családibb ötajtósnál 8,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 210, illetve 208 kilométer/óra.

Megjelenése sem szerény, az FR Ibiza a többinél 15 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságú, keményített sport-futóművön, 17 colos könnyűfém felniken gördül. Logós első lökhárítója és hűtőmaszkja vérpezsdítően méhsejt-mintás, tükörházai fémszínűek, a sorozat többi tagjától szintén elütő hátsó lökhárítója alul diffúzoros hatású.

Az 5 754 250 forinttól már itthon is kapható dízelmotoros Ibiza FR fontos felszerelése a fékek vezérlésével differenciálzárként is szolgáló, visszagurulás-gátlós menetstabilizáló elektronika, de guminyomás-szenzort, tempomatot, FR-logós kagylóülést, lapított bőrkormányt, légkondicionálót, valamint távirányítós, MP3-as hfit is ad. A sportos kisautók között ez önmagában is vonzó ajánlat – a jó menetdinamika és a szerény fogyasztás mellett az ár/érték arány az Ibiza FR harmadik ütőkártyája.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek