Connect with us

technokrata

Garázs

18+

Arról szól a pletyka, hogy hamarosan 18 colos kerekeket kaphatnak az F1-es autók. Mi van? Mi lesz a következő? Téli gumi? Ülésfűtés? Navi forgalomfigyeléssel?

Azzal kezdődött az egész, hogy a Bridgestone távozik, a Michelin visszatérhet – hogy egyedüli vagy csak az egyik új gumibeszállítóként, még nem tudni. Viszont ezzel párhuzamosan az is felvetődött, hogy a jövőben 18 colos felnikre szerelnék az abroncsokat, amivel ráadásul a mechanikai tapadás is nőne, ergó több lenne az előzés, izgalmasabbá válhatna a cirkusz. Jelenleg lényegesen kisebbek, 13-asok a kerekek elöl 245, hátul 270 mm széles gumikkal. A nagyobb felni szélesebb futófelületet jelenthetne, s így nőne a tapadás.

Az esetleges változtatással persze a teljes aerodinamikai csomagot, na meg a felfüggesztést is módosítani kéne, de mellette szól, hogy más sorozatokból (megbízhatósági és/vagy túraautós) bőven van már tapasztalat. Csapatvezetők, technikai igazgatók is nyilatkoztak már a felvetés kapcsán, egyáltalán nem elzárkózva, sőt. Még az is lehet, hogy lesz belőle valami, hogy ez a jövő. Csak tessék behunyt szemmel egy Forma-1-es autóra gondolni! Megvan? És most egy DTM-kocsira, például. De segítünk:

A montírozást, a grafikát (18-as kerék rája egy F1-esre) mi nem erőltetnénk, meghagyjuk másoknak. Mindenesetre fura lenne nagyobb felnivel, nem? És aztán meg jöhetnek a bevezetőben citált egyéb felszereltségi tételek, ülésfűtéstől head up displayig, ó, hogy nincs is szélvédő? Mindegy, szárnyaljon a fantázia, mondjuk a kommentmezőben.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek