Connect with us

technokrata

Schuminak hálás Alguersuari

20100407075132.jpg

Garázs

Schuminak hálás Alguersuari

Ketten is első F1-pontjukat szerezték a hétvégi Maláj Nagydíjon: Alguersuari (Toro Rosso) a hétszeres világbajnokot méltatja, Hülkenberg (Williams) jómunkásember.

A szezon harmadik versenyét rendezték Sepangban, és a Maláj Nagydíj idén nem a monszunról, az időjárási anomáliáktól kaotikussá vált ámokfutásról szólt. Annál inkább a Red Bull és Vettel megérdemelt sikeréről – az osztrákok németje alól ezúttal nem dőlt ki a technika. Az összetettbeli vezető helyét csapattársának, Massának átadó Alonso (Ferrari) és mindenki Schumija (Mercedes) is kiesett, a McLaren világbajnokai, Hamilton és Button pedig szenvedve gyűjtögettek pár pontot.

Részletesebben most mégse velük, hanem azzal a két ifjonccal foglalkozzunk, akik első pontjaikat ünnepelhették a Maláj Nagydíj leintésekor. Tudniillik Alguersuari kilencedikként, Hülkenberg meg tizedikként látta meg a kockás zászlót, és ez akkor is jeles esemény, ha nem pusztán maguknak köszönhetik a remek eredményt. Ráadásul se Szahírban, se Melbourne-ben nem fért a top10-be egyetlen zöldfülű sem.

Jaime Alguersuari

A magyar tv-kommentárban nemes egyszerűséggel (vagy valami más, nem túl jó tulajdonságnak köszönhetően) ledzsémizett Jaime (ejtsd Hájme) Alguersuari már az Ausztrál Nagydíjon reflektorfénybe került azzal, hogy Toro Rossójával hosszú körökön át maga mögött tudta tartani a Mercedes-pilóta hétszeres világbajnokot. Schumacher végül csupán azért mehetett el mellette, mert a vele összevetésben abszolút rutintalan, kezdő kis spanyol hibázott egyet.

Alguersuari tavaly szezon közben mutatkozott be a Forma-1-ben, Malajziában első ízben versenyzett, s az is meglepő, hogy nem csapattársának, a nála tapasztaltabb és gyorsabbnak is beállított Bueminek jött össze az idény első Toro Rosso-pontszerzése. „Boldog vagyok, nem számítottam rá, hogy ilyen hamar sikerülhet” – nyilatkozta Jaime (továbbra is Hájme), aki a még szokásos maszlagon kívül (köszönet az egész csapatnak, roppant nehéz volt, stb.) a Schumacherrel Ausztráliában vívott csatájának is tulajdonítja az eredményt. „Tanultam valamit a harc művészetéről Melbourne-ben, amikor Schumi lihegett a nyakamban… Most már sejtem, hogyan is kell egy F1-es autóval határon autózni úgy, hogy közben másokkal küzdök a pozícióért” – idézi az Autosport az 1990-es születésű katalán sofőrt.

A 22 éves Nico Hülkenberg ugyan csak a negyedik legjobb németként (Vettel, Rosberg és Sutil mögött), de ami fontosabb, hogy szintén a pontzónában végzett, háromból harmadszor, már ami a Williamset illeti. Viszont most nem Barrichello, hanem ő, a mindössze harmadik F1-futamán – az ötödik kockából – rajtoló újonc szállította a pontot, egyébként meg épp Alguersuarival (is) bocsátkozott látványos adok-kapokba a sepangi pályán.

Nico Hülkenberg

„Hogy őszinte legyek, minden valószínűség szerint csak azért lettünk mi a tizedikek, mert az autónk megbízhatóbb volt a többiekénél” – szögezte le Hülkenberg szerény, derék jómunkásemberként. „Sajnos jelenleg még nincs meg a kellő tempónk. Rengeteget fogunk dolgozni, hogy felvehessük a versenyt a riválisokkal…”

Különben Alguersuari és Hülkenberg is nagyon várja már, hogy a száguldó cirkusz Európában turnézzon, mert ismerős pályákon jobban teljesíthetnek, illetve addigra még több információjuk lesz autóikról, a gumikról, a beállításokról. Kontinensünkön idén először Spanyolországban méretik meg a mezőny (május 9-én Barcelonában, Jaime otthonában), addig még a Kínai Nagydíj következik április 18-án.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek