Connect with us

technokrata

20100407072525.jpg

Garázs

Made in China?

Kínai kézbe került a Volvo
A Geely nevű ázsai holding veszi át a Fordtól a Volvót, amely svéd márka marad, és folytatja fejlesztéseit. Az autókat továbbra is Európában szerelik össze.

Megtörtént, amire már minden iparági szakértő hónapok óta számított: a kínai Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. és a Ford Motor Company aláírta a Volvo Car Corporation tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A megállapodásban rögzítették többek között, hogy a Volvo svéd márka marad, és folytatja üzleti- és terméktervei eddigi fejlesztését. A tranzakció ugyanakkor még nem zárult le, még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk az ügyletet. A folyamat lezárásáig, azaz várhatóan 2010 harmadik negyedévéig a Volvo a Ford Motor Company tulajdona.

A megállapodás lényeges pontja, hogy a Volvo termékkínálata megmarad, és a termelés a meglévő európai létesítményekben folyik tovább. De a Geely is készül az esetleges kínai összeszerelés beindítására, egyelőre vizsgálja a hazai (és egyéb fejlődő piacok kínálta) lehetőségeket. A Volvo nem olvad bele az anyacégbe, független vállalat marad a kínai holdingon belül saját vezetőséggel a svédországi Göteborgban.

Továbbra is a prémiumszegmensre koncentrálnak, és célul tűzték ki, hogy növeljék részesedésüket és eladásaikat a kínai piacon, ahol már most is jelentős tényezőnek számítanak: 2009-ben az ötödik, 2010 márciusában pedig már a Volvo harmadik legnagyobb piacának bizonyult az ázsiai ország.

Szakértők szerint Kínában a prémiumautók eladása 2010-2015 között 72%-kal növekedhet, így a Volvónak is jó esélyei vannak. A Geely belépésével nem szűnik meg a Forddal közösen fejlesztett modellek gyártása, a jelenlegi partnerkapcsolatok, illetve a Volvo beszállítókkal kötött szerződései és közös platformok használatáról szóló megállapodásai tovább élnek. Az ígéretek szerint a Geely nem kezd sem átszervezésbe, sem leépítésbe új vállalatánál.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek