Connect with us

technokrata

Jubileumi kiadás

20100406064920.jpg

Garázs

Jubileumi kiadás

Az idén 16 éves svéd kisüzem eddigi legerősebb sportautóját mutatta be idén tavasszal. Az Agera 900 lóerő és 1000 Newtonméter felett teljesít.

A 4,29 méter hosszú szupersport-autó alapjait a korábbi CCX adta, de az önhordó vázon teljesen új a szénszál-merevítésű műanyagból formált karosszéria. Új a fényszórók körüli LED-es nappali fény és a teljes egészében diódás hátsó világítótest is. A korábbiaknál méretesebbek a leszorító-szárnyak és a hátsó diffúzorok a középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautón.

Az Agera motorja a Koenigsegg már ismert 4,7 literes, két kompresszorral töltött benzinese. A teljes egészében könnyűfém blokk itt minden eddiginél erősebb, 910 lóerős. Nyomatékcsúcsa 5100/perc főtengelyfordulatnál 1100 Newtonméter, ráadásul 2680 és 6100/perc között folyamatosan 1000 Nm feletti forgatónyomaték élvezhető. A kormányról vezérelhető, hatfokozatú szekvenciális váltóművel a 100 kilométer/órára gyorsulás 3,1 másodperc, a végsebesség 390 kilométer/óra feletti. Legalább ilyen fontos érték, hogy az elöl-hátul hűtött, hatdugattyús féknyergekkel szorongatott kerámia féktárcsákkal 100 km/órás tempóról 30,5 méteres úton megállítható az Agera. A futómű versenyautós, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, elektromos lengéscsillapítós, a hasmagasság gombnyomásra szabályozható, miként a menetstabilizáló elektronika is öt különböző programra kapcsolható.

A kétüléses sportautóhoz alapáron jár a részlegesen önzáró differenciálmű, a négypontos biztonsági öves kagylóülés és a bőrkárpitozás is, a középkonzol a karosszériához hasonlóan karbonszálas műanyag, a felni elöl 19, hátul 20 colos alumínium. Extraként egyebek mellett elektromosan vezérelt differenciálmű, a 120 literes csomagtérbe passzoló bőröndkészlet, sebességfüggően nyíló hátsó légterelő vagy parkolóradar is kérhető.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek