Connect with us

technokrata

WRC: nem jó ez így

Garázs

WRC: nem jó ez így

Loeb nyerte a Jordán-ralit. A Jordán-ralit is Loeb nyerte. A hatszoros világbajnok francia Citroën-pilóta máris úton hetedik címe felé, persze még sok van hátra.

Ott hagytuk magukra ralivébés felebarátainkat, hogy a szezon harmadik futamának első napján szinte mindenki csak fékezett, taktikázott, várt, kivárt. A második nap aztán megtörtént az, amiért a Citroën-vezérkar imákat mormolt: a rivális finn Hirvonen a pénteki nyitó szelektíven rögvest elesett, és annyira hazavágta a Focus WRC futóművét, hogy képtelen volt folytatni. Na, innentől kezdve Loeb nekiállt sietni, és a szombati zárás előtt már majd’ félperces előnnyel tért nyugovóra.

És újfent jött a mindent, pláne a tiszta versenyt elnyomó stratégia: a Citroën Ogier-t, a Ford a SupeRally szabály értelmében restartoló Hirvonent utasította késésre és/vagy korai rajthoz érkezésre, minek által ők takarították a murvás-homokos utat, Loeb menekülhetett, Latvala üldözhette. Semmi extra nem történhetett: Loeb kényelmesen, röhögve nyert, második Latvala, harmadik a félig privát C4-est hajtó Petter Solberg lett. A 2007-es F1-es világbajnok Kimi Räikkönennek is összejött a pontszerzés, először. A finn Jégember, Ogier Citroën Junior-csapattársa nyolcadikként finiselt.

Elena és Loeb, a nyerőgépek

Tetszik tudni, hogy a zsinórban hetedik vb-elsőségére hajtó, 36 éves Loebnek ez már hányadik WRC-futamgyőzelme? Az 56-ik. A hozzá legközelebbi aktív pilóta a 2003-as világbajnok norvég Petter Solberg 13-mal… De, hogy még durvább legyen: emlékszik még valaki olyan legendákra, mint Carlos Sainz, Colin McRae, Kankkunen, Auriol, Mäkinen vagy Grönholm? Csak a közelmúltból. Dobpergés, kapaszkodás: Grönholmnak van 30, a többieknek még kevesebb. Hát így, az extornász nem viccel.

És az FIA sem. Nem ártana esetleg egy olyan szabálykönyvet készíteni, amiből azt lehetne kiolvasni, hogy igenis van értelme a WRC-nek. Mert most nincs. Ja, és az sem tenne feltétlen rosszat, ha nem csupán két márka „harcolna”. Hol a Subaru? Hol a Mitsubishi? Miért csak pár hónap erejéig nézett be a Suzuki? Miért nem tér vissza a Hyundai? És a Peugeot? És a Skoda? Rendben, mindegyik kérdésre van gyors és érthető válasz (pénz, marketing, S2000, stb.), de akkor is. Egyébként jövőre nem így fog kinézni ez az egész, de erről majd később, külön.

Legközelebb Törökországban taktikázik a WRC április 16-18. között.

A Jordán-rali végeredménye (élcsoport):

1.    Loeb, Elena (francia, Citroën C4) 3:51:35.9 ó
2.    Latvala, Anttila (finn, Ford Focus) + 35.8 mp
3.    P. Solberg, Mills (norvég, brit, Citroën C4) + 1:11.8 p
4.    Sordo, Marti (spanyol, Citroën C4) + 1:49.3
5.    Wilson, Scott (brit, Ford Focus) + 8:24.3
6.    Ogier, Ingrassia (francia, Citroën C4) + 10:26.4
7.    Villagra, Perez Companc (argentin, Ford Focus) + 11:28.0
8.    Räikkönen, Lindström (Citroën C4) + 12:31.0

Az egyéni vb állása 3 verseny után (élcsoport):

1.    Loeb (Citroën) 68 pont
2.    Latvala (Ford) 43 pont
3.    Hirvonen (Ford) 37 pont
4.    P. Solberg (Citroën) 35
5.    Ogier (Citroën) 33
6.    Sordo (Citroën) 24
…11. Räikkönen (Citroën) 4

A konstruktőri állás:

1.    Citroën WRT 101 pont
2.    Ford WRT 87
3.    Citroën Junior Team 48
4.    Stobart-Ford 44
5.    Munchi’s Ford 16



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek