Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Pályázó

A sirályszárnyú SLS AMG alaphangon is igen sportos, a németek most az FIA GT3 homologizációnak megfelelő versenygépet faragtak a luxus-sportautóból.

Nem kellett sokat reszelni az alumínium térvázas, karbonszálas műanyaggal fedett karosszérián. Mélyebb és a jobb hűtés érdekében nagyobb légbeömlős az első lökhárító, melynek külső oldalaira egy-egy kiálló fül is került a leszorító-erő növeléséért. Az átrajzolt küszöbidomon külön légnyílás temperálja a hátsó fékeket, hátra jókora szárny és diffúzor is került. A szélesebb kerékjáratok 5 cm-rel, 1,99 méter szélesre vállasították az SLS-t.

A bukócsöves utastér együléses és természetesen vezető-orientált. A sofőr hatpontos, fej és nyakvédős versenykagylóban foglalhat helyet, a versenykormány lapított aljú és felső karima nélküli, gombjaival egyebek mellett a távfény, a depóval összekötő rádió vagy  az itató-automata is kapcsolható. Bajuszkapcsolók nincsenek, a középkonzolon mindössze a fényszóró, az ablaktörlő, illetve az üzemanyagrendszert elzáró, valamint az áramtalanító kapcsoló kapott helyett a motorindító/leállító és a menetstabilizáló elektronikát letiltó nyomógomb mellett.

Az SLS AMG GT3 motorja a már ismert 6,3 literes V8-as, az utcai verzióból kiindulva legalább 570 lóerővel és itt az extrém oldalgyorsulás érdekében száraz karteres olajozással. A versenygép hatfokozatú, szekvenciális váltója kormánykerékről kapcsolható, a 100 kilométer/órára gyorsulás legrövidebb ideje 3,8 másodperc, a végsebesség a váltó végáttételétől függően akár 300 kilométer/óra feletti is lehet. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű alapvetően az utcaiból való, de itt alacsonyabb hasmagasságra állították. A rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikája mellett a hasmagasság és a kanyarstabilizátorok is finomhangolhatóak. A SLS AMG fogasléces kormányművét a versenypályás használathoz közvetlenebbre vették a stuttgarti mérnökök, szervója természetesen sebességfüggő intenzitású.

A FIA GT3 homologizációhoz fejlesztett SLS AMG GT3 ez év őszétől rendelhető, a kiszállítások fél évvel későbbre várhatók, de a gyártó garantálja, hogy jövő márciusra már a homologizáció is meglesz. A megrendelők így a 2011-es szezonban már versenyezhetnek is vadonatúj sirályszárnyú Mercedesükkel.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés