Connect with us

technokrata

Vettel és a magyar igazság

20100404135253.jpg

Garázs

Vettel és a magyar igazság

Kétszer kiesett az élről, harmadik nekifutásra a száraz Maláj Nagydíjon már nyerni tudott Vettel csapattársa, Webber (Red Bull), illetve Rosberg (Mercedes) előtt.

A szezon harmadik versenye, az 56 körös Maláj Nagydíj a szombati időmérővel ellentétben borús időben, de száraz körülmények között indult 30 fok feletti levegő-, 40 fokosnál is melegebb aszfalthőmérsékleten, s végig esőmentes maradt. De la Rosa a Sauber Ferrari-motorjának hibája miatt el sem tudott startolni. Mivel ugye nem esett, nem számított a Top10 kvalifikációs gumiválasztása, jelesül, hogy Webber intermédián nyerte meg az edzést, a többiek pedig extrém köpönyeget használtak. A rajtrács eleje így nézett ki: az első sorban Webber mellett Rosberg, mögöttük Vettel és Sutil, Kubica a két Williams szendvicsében, Schumacher a nyolcadik kockában. Button a 17-ik helyen, Alonso, Hamilton és Massa még hátrébb. Hamilton, Alonso és Massa kemény keveréken, Button és az eleje lágyon.

Vettel lerajtolta Rosberget, de Webbert is

A rajtot fantasztikusan elcsípő Vettel azonnal az élre állt. Barrichello a rajtrácson ragadt. Hamilton a 12-ik helyen találta magát. Az eleje: Vettel, Webber, Rosberg, Kubica, Sutil, Schumacher, Hülkenberg, Liuzzi. Hamilton hamar tizediknek lépett előre, Alguersuarit és Kobajasit is elkapta. Négy kör telt el. Glock és Trulli randevúzott, A Virgin húzta a rövidebbet. Vettel komoly tempót diktált. A két Ferrari beragadt a Toro Rossók mögé. Hamilton Petrovot is megelőzte, de az orosz a Renault-Ladával visszanyomta, remek. Hamilton a 8. körben újra megelőzte, majd cikázott egyet, szabályos volt-e vagy sem, passz. Csak figyelmeztették a felügyelők.

Massa, Alonso és Button Buemi mögött csinálták a semmit. Button végre előzésre szánta el magát, Alonso kárára. Kobajasi autója is elfüstölt, mindkét Saubernek annyi. A 10. körben Button máris a bokszban, lágy helyett kemény gumiért. Kivették a dugóból, lehet, hogy megint jól döntöttek? Schumacher is kiesett (a hatodik helyről), megadta magát, eltört a Mercedes bal hátsó felfüggesztése. Akik már búcsúztak: De la Rosa, Glock, Kobajasi, Schumacher.

Vettel és Webber szórták a leggyorsabb köröket. Liuzzi autója is elment vacsorázni, Hamilton már hetedik. Rosberget lerázta a két Red Bull, a maradék mercedeses hátránya 15 kör után 4,8 mp. Button begyorsult, nagyon. Rosberg, Kubica és Sutil elautókáznak. Hátul Kovalainen és Di Grassi akadt össze.

A 19. körben Rosberg hátránya már 7,5 mp… Lesz eső vagy nem? Állítólag, sajnos, nem. A két Ferrari rettenet lassú, Button simán át fogja őket ugrani. Kovalainen és Petrov is kiesett. A Toro Rossók serényen akciózgatnak. A Ferrarinak váltóproblémája lehet. Vettel kint, vissza épp Hamilton elé, Sutil a leggyorsabb a pályán.

Egy körrel később Webber is bent, elszúrták neki, a 25. körben a helyzet: Vettel, Hamilton, Webber, Rosberg, Kubica, Sutil. (Már ha a két Ferrarit leszámítjuk.) Hamilton sem volt még a bokszban. 27. kör, Massa cserés, lágy keveréken a kilencedik helyre jött vissza. Begyorsult, de közben a gumikra is vigyáznia kell… Alonso nem jön. Hamilton sem, egészen a 31. körig. A jó szokása szerint hiperagresszív brit csapat- és honfitársa, Button elé kavarodik vissza hajszállal, Hamilton lágyon, Button keményen

Aki Hamilton mellett még az akcióhősi főszerepre tör, az Alguersuari, nagyokat vív, most Hülkenberget oktatta. A 32. körben Vettel előnye Webberrel szemben közel 6 mp, lassan ki kéne esnie, nem? Fék vagy motor? Valami más? A 37. körben végre Alonso is kilátogat a bokszba, Massa mögé tér vissza, Hamilton nyomja Sutilt, Massa Buttont. A 39. körben az első tíz: Vettel, Webber, Rosberg, Kubica, Sutil, Hamilton, Button, Massa, Alonso, Alguersuari. Vettel előnye 3,7 mp.

Most Alonso a leggyorsabb, tán nem is volt váltóhibájuk, hanem csak a kemény keverék nem működött. Érkezik Massára, aki Buttonnal nem tud mit kezdeni. Különben unalmas a futam, nehéz előzni, kéne az eső. Na, a 44. körben Massa megelőzte Buttont a célegyenes végén, voltaképp simán, Button volt ugye az első, aki kereket cserélt… A két Ferrari és a két McLaren küzd, közben elöl a Red Bull zavartalanul haladgat, s szépen hozhat összetettben…

Alonso kívülről próbálkozott Buttonnak, nem sikerült. Mégis betegeskedhet a váltója, csúnya a Ferrari hangja, öblögetés van, krákogás. Másfél körrel a cél előtt újra nekiveselkedett a spanyol, elmegy, de mégsem, sőt füst csap ki, erről ennyit. Szóval az éllovas kiesett, nem is éllovas már. Webber pedig megfutja a verseny leggyorsabb körét kvázi jelzésképp (nem támadhatta Vettelt).

Zárkózik a Red Bull, Massa az élen

Vettel a rajtjával győzött, és hát azzal, hogy három a magyar igazság. Ezúttal nem hagyta cserben a technika. Red Bull 1-2, megkezdték hát a felzárkózást, Webber kötelező mosollyal az arcán. Rosberg két ötödik hely után dobogón, ez a Mercedes GP első pódiuma (Schumiért kár). Kubica megint erős a Renault-val, most negyedik. Sutil első pontjai idén, Alguersuarinak, sőt első újoncként Hülkenbergnek is megvan. A Virgin először a célban, a Lotus hazai pályán leégett, a HRT mindkét autója begurult.

Hamilton és Button is értékes pontokat szorgoskodott össze, Alonso kiesésével, Massa szerény teljesítményével alaposan összerázódott a mezőny. Tessék csak itt meglesni, mennyire! A Force India és a Williams is három futamon három pontszerzésnél jár, a Toro Rossónak először sikerült.

Három versenyen három különböző konstruktőr három különböző pilótája győzött, nem rossz. Lehet tippelgetni, ki lesz a világbajnok. Következő támpontként a Kínai Nagydíj jön április 18-án.

Maláj Nagydíj, végeredmény:

1.    Vettel (Red Bull) 1:33:48.412 ó
2.    Webber (Red Bull) + 4.849 mp
3.    Rosberg (Mercedes) + 13.504
4.    Kubica (Renault) + 18.589
5.    Sutil (Force India) + 21.059
6.    Hamilton (McLaren) + 23.471
7.    Massa (Ferrari) + 27.068
8.    Button (McLaren) + 37.918
9.    Alguersuari (Toro Rosso) + 1:10.602 p
10.    Hülkenberg (Williams) + 1:13.399
11.    Buemi (Toro Rosso) + 1:18.938
12.    Barrichello (Williams) + 1 kör
13.    Alonso (Ferrari) + 2 kör
14.    Di Grassi (Virgin) + 3 kör
15.    Chandhok (HRT) + 3 kör
16.    Senna (HRT) + 4 kör
17.    Trulli (Lotus) + 5 kör

Kiesett:

18.    Kovalainen (Lotus) 46 kör
19.    Petrov (Renault) 32
20.    Liuzzi (Force India) 12
21.    Schumacher (Mercedes) 9
22.    Kobajasi (Sauber) 8
23.    Glock (Virgin) 2
24.    De la Rosa (Sauber) 0

Leggyorsabb kör: Webber (Red Bull) 1:37.054 (53. kör)



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek