Connect with us

technokrata

20100404072245.jpg

Garázs

Luxus olcsón

Legfrissebb szedánját rangos luxusautók ellenfelének szánja a Hyundai. Az Equus leginkább az Egyesült Államoknak készült.

Az 5,16 méter hosszú négyajtós a hátsókerék hajtású Genesis alapjaira épül. Valódi luxus-szedán, négy és ötüléses kivitelben készülhet. Első és hátsó kerekek közötti 52/48 arányú tömegelosztása, valamint elől-hátul független, kerekenként öt lengőkaros, elektromos vezérlésű légrugós futóműve ugyanakkor sportos vezethetőséget ígér. Az Equus 6 fokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltón keresztül a hátsó kerekeket forgató motorja 4,6 literes V8-as benzines, 385 lóerővel és 451 Newtonméter nyomatékkal. A 100 kilométer/órára gyorsulás szintideje 6,4 másodperc.

Az Equus a patinás német luxusautók, így az Audi A8, a BMW 7-es és a Mercedes-Benz S-osztály alternatívája is lehet, de legfőbb konkurense a szintén távol-keleti Lexus LS. Noha nem önálló márka, de az Equus emblémájával és vevő-kiszolgálásával is elkülönül majd a többi Hyundaitól, a Genesis és a Genesis Coupé mellett külön eladótérben értékesítik majd.

Az Equus beltere fő riválisánál, a Lexus LS 460-asénál minden irányban tágasabb, elektromos mozgatású, masszázst és hűtést, fűtést egyaránt tartogató bőrüléseket vonultathat fel. A hátsó főnöki helyeknél lábtartó is lehajtható, az első utasülés a második sorból is vezérelhető. Elöl-hátul egyaránt a BMW iDrive-jához hasonló tekerős vezérlőgombbal kapcsolható a fedélzeti elektronikák tárháza, többek között a 17 hangszórós, 608 Watt zenei teljesítményt leadó, 7.1 térhangzású Lexicon audiorendszer.

Az Equus nem csupán kényelmi, biztonsági elektronikákat is szép számmal felvonultat. Menetstabilizáló elektronika, a sávváltásokat a holtterek figyelésével segítő rendszer és az autópályás utazásokkor hálás intelligens, távolságtartós tempomat egyaránt jár hozzá. Parkoló-fékje elektromos, visszagurulás-gátlós, tolatókameráját a szűk városi manőverezéskor hasznos, hűtőmaszkba ültetett optika is kiegészítheti.

Legfőbb piacán, azaz az Egyesült Államokban már idén piacra lép az Equus. Árát a tervek szerint 25 százalékkal legfőbb konkurense, a Lexus LS 460 alá tervezik.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek