Connect with us

technokrata

20100403065443.jpg

Garázs

Kínának

Hosszított BMW 5-ös
A hosszított 5-ös BMW kifejezetten a kínai piacnak készül, máshol nem kerül piacra, gyártása is kínai.

Minden bizonnyal az olcsó munkaerő az oka, Kínában átlagon felül népszerűek a sofőrös limuzinok. A BMW ezért helyben gyártja a hosszított ötöst, melyet máshol nem is árul. A tavaly év végén érkezett hatodik generációs ötösnél tengelytávjával és teljes hosszával is 14 centiméterrel nagyobb az 5,04 méteres szedán, mely így hosszban csupán 3 centiméterrel marad el a hetestől.

Kínában forradalmian modernnek számít az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű, mely az 535 Li csúcsverziónál „aktív”, azaz kanyarstabilizátora és lengéscsillapítói egyaránt elektromos vezérlésűek, az útkörülményekhez alkalmazkodók. Az 535i 18, a szerényebbek 17 colos alufelniket kapnak. A hosszított ötös csakis soros hathengeres benzinmotorokkal választható. A 2,5 literes 204 lóerős 523 Li és a 3,0 literes, 258 lóerős 528 Li, valamint a szintén 3,0 literes, 306 lóerős, közvetlen befecskendezéses, dupla turbós 535 Li motorjai egyaránt a „normál” ötösből valók. A váltók mind 8 fokozatú automaták, a hajtás BMW-hagyomány szerint a hátsó tengelyé.

Noha az „L” sofőrös autónak készül, a többi ötösből ismerős, a vezető életét könnyítő elektronikai vonulat, mint például a műszereket a szélvédőre vetítő head-up display, a sávtartó elektronika vagy a kulcs nélküli nyitás-indítás itt is elérhető. A kínai piacon ebben a méretkategóriában a BMW ajánl elsőként teljesen automatikus, az autó hosszánál 1,2 méterrel nagyobb parkolóhelyekre gombnyomásra beálló parkoló-elektronikát. A szellős hátsó üléssor DVD-mozirendszerrel, négyzónás automata klímával, hátsó és oldalsó ablak-rolókkal, az ülőhelyek temperálhatóságával és elektromos mozgathatóságával egyaránt felvértezhető.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek