Connect with us

technokrata

Kimi összeszedte

Garázs

Kimi összeszedte

Túl az első napon a Holt-tenger közeli sivatagos-murvás-homokos Jordán-rali mezőnye, élen Latvala és a Ford. Elképesztő a taktikázás, Räikkönen még nem esett ki.

A rali-vb harmadik versenyének első napja semmi másról nem szólt, mint viszonylag gyorsan menni, nem eldobni a vasat, s a péntekre készülni. De miért is? Mert a WRC-ben az a szabály, hogy az egyes futamok nyitónapján az összetettben elfoglalt helyezés alapján van a rajtsorrend. Aszfalton semmi gáz, betonon azonban ritkán száguldoznak. Murván jóval gyakrabban, és ott bizony a legelejének takarítania kell. És egy megfelelő másnapi rajthelyre apellálni, hiszen például pénteken a csütörtöki eredmény szerint startolnak, és így tovább.

Szóval az éllovas, francia Loeb (Citroën) és a második helyen álló finn Hirvonen (Ford) tisztították az utakat, s ezáltal lassabbak voltak, közben a hátrébbról rajtolók szórták a szakaszgyőztes időket (főleg Hirvonen honfi- és csapattársa, Latvala). Akire alaposan ráijeszthettek tavalyi malőrjeit követően, mert idén egyelőre abszolút alárendeli magát kenyéradója érdekeinek, eminensen nyilatkozgat, kell neki az állás (a Focus WRC ülése), na. Tehát ha hibátlanul kell száguldania és minél komolyabb előnyt építeni, hát azt teszi, mint jelen esetben. Nyomást gyakorolva a konkurenciára, s ha úgy hozza a sors, elvenni tőlük, Loebtől a lehető legtöbb pontot. Ha meg maga elé kell engednie Hirvonent, fékez, befogja a száját, bólint, hagy.

Räikkönen és navigátora, Lindström

Szép ez a WRC, nem? Persze a rivális Citroënt se féltsük, sőt. Nekik ugyanis a „nagycsapat” mellett ott van a Junior Team, s benne a francia Ogier, Loeb majdani utódja. Ő pedig a spanyol Sordóval egyetemben a hatszoros világbajnok extornász keze alá játszik. Ez van. Loebön és Hirvonenen kívül ezek az úriemberek kizárólag akkor nyerhetnek, ha főnökük valamiért nincs ott, nincs versenyben, tán túl nagy a lemaradása. Vagy mert már nincs jelentősége, ki mit csinál, ki hol végez. Voltaképp szánalmas.

Nos, a Jordán-rali második, pénteki napján Latvala lesz a söprögető, előnye fél perc. Nem kevés, de elégnek nem elég. Majd Ogier, Loeb és a privát, saját csapatban versenyző Petter Solberg következik. A 2003-as világbajnok norvég menővel kapcsolatban se legyenek kétségeink: ha beleduruzsolnak a fülébe, bizonyost ő is enged. Mert C4-gyel megy, mert megkapja a legutolsó fejlesztéseket, mert ő is pénzből él. Ötödikként kapaszkodhat Hirvonen, Sordót meg szándékosan „rakták” mögé, hogy nyomhassa, idegesíthesse, ilyesmi.

Utánuk kapar a második vonal, de a Wilson, Henning Solberg, Villagra trió nem igen bír segíteni a gyári fordosoknak, tudniillik nincs meg hozzá a sebessége. A tizedik, még pontszerző helyet az F1-ből átigazoló finn Kimi Räikkönen birtokolja, a 2007-es világbajnok első vb-pontjáért, pontjaiért porol. A harmadik gyorson volt egy kis kalandja, de összeszedte, s nem törte ripityára C4-esét, még nem.



Kiminek Mexikóban nem sikerült…

Jordán-rali, állás 7 gyorsasági, 95.7 km után (élmezőny):

1.    Latvala (Ford) 1:11:31.5 ó
2.    Ogier (Citroën) + 30.2 mp
3.    Loeb (Citroën) + 31.8
4.    P. Solberg (Citroën) + 32.5
5.    Hirvonen (Ford) 42.2
6.    Sordo (Citroën) + 45.4
7.    H. Solberg (Ford) + 1:20.9 p
8.    Wilson (Ford) + 2:01.1
9.    Villagra (Ford) + 2:48.2
10.    Räikkönen (Citroën) + 3:50.5

Pénteken 6 szelektív vár a mezőnyre 138.28 km-rel. Lesz gyilkos, 41 km-es gyors kétszer, mennek 420 méterrel a tengerszint alá is.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek