Connect with us

Hirdetés

technokrata

Garázs

Austrian Oak

Ezzel a névvel illették Schwarzenegger kormányzót anno. Az idei motorkiállításon volt szerencsém megcsodálni testközelből a gépsárkányt.

Gerald Kiska 2003-as koncepciója egy az egyben megvalósult, sőt a legtöbb részlet inkább erősebb, durvább lett.

A superbike szegmensben éles harc folyik a vásárlók és a szakmabeliek elismeréséért. A japán riválisok mellett az olasz és bajor acélparipák is magasra teszik a mércét. Gondoljunk csak az Aprilia RSV4-re, Bimota DB7-re, BMW HP2 Sport-ra, Ducati 1198 S-re, Buell superbike-jaira. Nagy átlagban 20 lóerős hátrányból indul az osztrák masina, de méltó ellenfélnek bizonyul pályán és szelídmotoros – közúti – használatban is.

2003-ban a Tokyo Motor show-n mutatták be LC8 néven a nagy hatásvadász formatervet. A japánoknak nagyon bejött a fejidom (mintha szamuráj karddal szabták volna ki a lámpát határoló vonalakat) a nyugati civilizációban élő motorozóknak a far rész; a kettő között lévő finomságok pedig mindenkinek kedvére voltak. A fejlesztés megkezdésére irányuló menetparancs 2005 nyarán hangzott el Stefan Pierer szájából, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a superbike vb köbcenti szabályai módosulni fognak (1000-ről 1200-ra). A korábban fejlesztett V-kettesek az Adventure, Supermoto és Super Duke esetében jól vizsgáztak, ennek ellenére új fejlesztésű blokk került az RC8-ba. A gyártás megkezdésére majdnem öt évet kellett várni.

Wolfgang Felber minden pontokon nagyot kívánt alkotni: az 1148 ccm-es, V-motor súlya mindössze 63 kg. Százötvenöt lóerőt ad le 10 000 ford./percnél, 120 Nm-es nyomatéka pedig 8 000 ford./perc-nél áll rendelkezésünkre. A befecskendező egységet a légszűrőházba helyezték és az olajteknő alatti kipufogóval zárták le. A villamosságot CAN bus rendszerrel kombinálták, ennek köszönhetően a hidegindítás, befecskendezés és alapjárat stabilizálás mellett immobilizer funkció is benne foglaltatik. Brembo négydugattyús monoblokkjához természetesen a Brembo-csoporthoz tartozó Marchesini ötküllős felnik dukálnak. A króm-molibdén csőváz szerkezet 7,5 kg-os súlyával szintén kategóriavezető alkotás.

Ergonómia tekintetében a testreszabhatóság és a vizuális hatáskeltés dominált. Állítható lábtartók és pedálmechanika (beleértve a váltó rudazatot is), valamint Road és Race alapértelmezésű multifunkciós LCD műszerfal kommunikál a vezetővel a felhasználás sajátosságainak megfelelően.
A lóerő hátrányt mindenki szerint a kezelhetőséggel és a futómű különlegességével próbálták kompenzálni.
A központi rugóstag excenteres állítási lehetősége az utánfutást és ennek vonzataként az ülésmagasságot is szabályozza 20 mm-es terjedelemben.

A jó reménység jegyében a fehér és narancssárga változathoz a Dainese külön ruhatervezéssel járult hozzá a sikerekhez.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés