Connect with us

technokrata

Garázs

Az önzetlen

Műszakilag alig változott, nem baj. Fellépése agresszívabb, ezért sincs fekete pont. Ára is a régi – ezek szerint örömóda dukálna a Mazda sportkompaktjához. És mégse.

Újra kompenzál

Igen, a hétköznapokban, városban, autópályán is kellemesebb az együttlét. Ilyenkor üdvös, hogy van rugózás, hogy merevebb a kaszni, hogy nem kegyetlenül kemény a kuplung, hogy csend honol és nyugalom. Élvezzük hát a hifit, a navit, a mindent, jackarizhatunk a villódzó fényekkel, az ajtóbehúzó is kéken világítja a kezünket, szuper. Vakít a nap? Fönt a kötelező naplencse? Gombnyomásra vörösen izzik a műszerfal, leolvashatjuk, hogy gyanútlanul százzal tarzankodunk a betondzsungelben, hogy tölt a turbó, halleluja. Tudjuk, hogy ötcsillagos a törésteszt, hogy a személygépjármű hangyányit mégiscsak zöldült, teljesíti az EURO5-s szabványt, hurrá.

És nem zabálja le a gatyánkat. Bizony, óvatos, de a fentiek fényében bátran elvhűnek is aposztrofálható pedálkezeléssel vegyesben 10 literrel is elketyeg az MPS. Politikailag inkorrekt üzemmódban 15-17 kell neki. És akkor az árról: nagyjából annyiba kerül, mint a „régi”. Ötajtósan, csakis ötajtósan, szétextrázva 8,36 millióból hazagurítható. Plusz metálfény. Táblázatunk azt nem mutatja, hogy mi újság a felszereltséggel, ezért hát rögzítsük: a Mazda feltétlen értékarányos.

Audi S3 4/16 4×4 1984 265/6000 350/2500 1455 250 5,7 12
BMW 130i 6/24 h 2996 265/6600 315/2750 1450 250 6,1 11,6
Ford Focus ST 5/20 e 2522 225/6000 320/1600 1390 231 6,8 8,2
Ford Focus RS 5/20 e 2522 305/6500 440/2300 1470 263 5,9 10
Honda Civic Type R 4/16 e 1998 201/7800 193/5600 1340 235 6,6 8
Mazda3 MPS 4/16 e 2261 260/5500 380/3000 1405 250 6,1 8,4
Mercedes CLC 350 6/24 h 3498 272/6000 350/2400 1550 250 6,3 12,5
Mini JCW 4/16 e 1598 211/6000 280/1850 1205 238 6,5 8,7
Mitsubishi Lancer Evolution 4/16 4×4 1998 295/6500 366/3500 1560 240 5,4 12,5
Renault Megane RS 4/16 e 1998 250/5500 340/3000 1390 245 6,1 8,5
Seat Leon Cupra R 4/16 e 1984 265/6000 350/2500 1450 250 6,2 8,6
Skoda Octavia RS 4/16 e 1984 200/5100 280/1700 1395 240 7,2 7,5
Subaru Impreza WRX STi 4/16 4×4 2457 300/6000 407/4000 1505 250 5,2 12
VW Golf GTI 4/16 e 1984 210/5300 280/1700 1320 240 6,9 8,1
Volvo C30 5/20 e 2521 230/5000 320/1500 1440 240 6,7 9,1
Magyarázat a táblázathoz, a rövidítésekhez: az autó neve után sorrendben következik: hengerek/szelepek száma és a hajtás (elöl, hátul, összkerék), hengerűrtartalom cm3-ben, maximális teljesítmény LE-ben percenkénti fordulatnál, maximális forgatónyomaték Nm-ben percenkénti fordulatnál, üres tömeg kg-ban, végsebesség km/h-ban, gyorsulás 0-100-ra mp-ben, alapár millió Ft-ban, kerekítve.

Persze nem mind az MPS közvetlen konkurensei, egy CLC Merci vagy egy nem kompakt JCW Mini érdekesség- és szélsőségképpen csatlakozik a mezőnyhöz. A Mitsubishi pedig lépcsőshátú. Egy Audi vagy egy BMW a Mazda-féle felszereltséggel még sokkal drágább lenne. Tesztünk főhősének papíron az élmezőnyben a helye.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin