Connect with us

Hirdetés

technokrata

Takarékos erősítés

Garázs

Takarékos erősítés

A Cayenne sosem látott népszerűséget hozott a Porschénak. A luxusterepjáró második generációja nagyobb, könnyebb és erősebb, mint az első.

A friss Cayenne nem sokkal nagyobb, mint az „eredeti”, a 4,8 méteres hossz nem egész 5, a 2,9 méteres tengelytáv 4 centimétert nőtt, az önsúly azonban komolyabban, 180 kilogrammal csökkent. Ez is oka annak, hogy az elődmodellekkel összehasonlítva az újdonságok fogyasztása akár 23 százalékkal is alacsonyabb lehet. A május 8-án egész Európában piacra lépő új Cayenne alapmotorja 3,6 literes, 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzines, 9,9 liter/100 km vegyes fogyasztással. A dízel szintén V6-os, a Volkswagen 3,0 literes, 240 lóerős, 550 Nm forgatónyomatékú TDI-je, 7,4 l/100 km vegyes fogyasztással.
 
Nem az előbbi a legtisztább, a Hybrid ugyan 8,2 liter üzemanyagot is kér 100 kilométerre, azonban 193 g/km értékével nem csak a Cayenne-sorozat legalacsonyabb széndioxid-kibocsátású tagja, hanem a teljes Porsche-modellpalettáé is. A Cayenne Hybridben 3,0 literes, kompresszoros, 333 lóerős, közvetlen befecskendezésű benzines és 47 lóerős villanymotor közösen dolgozik. A két motor az úgynevezett Hybridmanager által irányított leválasztó kuplunggal van összekötve. Ez a leválasztó kuplung teszi lehetővé, hogy az elektro-, illetve a benzinmotor külön-külön, illetve együttesen is képes legyen a Cayenne S Hybrid hajtására. Így moderált vezetési stílusban – például lakott övezeteken belül – rövid távok tisztán elektromos módban, károsanyag-kibocsátás nélkül, illetve hangtalanul abszolválhatóak; ebben az üzemmódban akár a 60 km/órás sebesség is elérhető. Viszont sportos gyorsításoknál, elinduláskor az elektromotor úgynevezett Boost funkciójával extra vonóerőt is képes szolgáltatni. A legtöbb Cayenne-hoz alapáron járó nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó start-stop funkcióval kombinált, a hibridnél ráadásul már a gázpedál eleresztésekor, egészen 156 km/órás tempóig, lekapcsolódik a benzinmotor. Ebben az úgynevezett vitorlázó üzemmódban egy hajtásmentes gurulás érhető el, melynek során a belső égésű egység motorfékhatása kiküszöbölhető, csökkentve a menetellenállást, ezzel pedig a fogyasztást.
 
Igaz ugyan, hogy a Cayenne Hybrid összesen 380 lóerős csúcsteljesítménye és a már 1000 fordulat/percnél jelentkező 580 Newtonméteres maximális forgatónyomatéka egy V8-as benzinesével egyező, mégis a Cayenne-ből két igazi V8-as is választható. Mindkettő a korábbi generációból ismert 4,8 literes, de a szívó immár 400, míg a turbó kereken 500 lóerős. Fogyasztásuk 23 százalékkal csökkent, vegyes értékük 10,5, illetve 11,5 liter/100 kilométer.
 
Mentdinamikai adatokat egyelőre nem publikált a gyártó, de a csúcsverzióknál szuper-sportautós értékek, 5 másodperc körüli 100 km/órára gyorsulás és 280 km/óra környéki végsebesség várható.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés