Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kinek mit hoz a konyhára a Toyota-sztori?

Garázs

Kinek mit hoz a konyhára a Toyota-sztori?

A Toyotát ott érte csapás, ahol a legkevésbé számított rá: a minőség szinonimájává avanzsált márka a minőségben szenvedett vereséget. Kiheveri? Hogyan? Elemzés.

Csapás és elvándorlás

Ebből a helyzetből jól kijönni már nem fog a Toyota. A visszahívások költségei, a várhatóan megítélt kártérítések összegei már most sejthetően közelíteni fogják a tízmilliárd dolláros nagyságrendet. Ez a szint már egy ekkora cégnek sem éppen piskóta. Ami ennél sokkal súlyosabb, az az imidzskárosodás, amit a márka elszenved. Nagy újdonságot ezzel nyilván nem árulok el, azonban itt többről van szó, mint egy szimpla visszahívásból adódó hírnév-veszteségről. A Toyotát ott érte a csapás, ahol a legkevésbé számított rá: a minőség szinonimájává avanzsált márka a minőségben szenvedett jelen esetben vereséget.

Egy Corolla, Auris, vagy ha úgy tetszik Camry vásárlása mellett a döntő érv sohasem a dizájn, a vezetési élmény, a páratlan karakter volt, hanem a megelőlegezett bizalom abban, hogy problémamentes autót kapnak a pénzükért azok, akiknek az autó alapvetően nem más, mint használati tárgy, ami észrevétlenül szolgálja használója igényeit. Ha ez a bizalom csorbát szenved, akkor az autójához eddig érzelmileg kevésbé kötődő felhasználó könnyen más márka után nézhet, hiszen a Toyota-vásárló alapvetően racionális. Az elvándorlás elsődleges haszonélvezői pedig nem az amerikai, hanem a koreai és európai márkák lehetnek.

Megkettőzött erővel

Hadd hozzak példát a jelenségre: minden márkanévhez tartozik egy jól azonosítható, erős pozitív tulajdonság, ami egyből beugrik a potenciális vásárlónak az adott cég termékeiről. A BMW esetében a vezetés élménye, az Alfa Romeónál a lélegzetelállító formaterv jut eszünkbe először. A Honda a benzinmotorok királya, a Kia az ár-érték arány győztese, az Audi a kidolgozási minőség etalonja. Ki venne BMW-t, ha valami csoda folytán tunyán reagáló autók váltanák a jelenlegi palettát? Mivel indokolnánk egy Alfa birtoklását, ha úgy nézne ki, mint egy Kia? És ki akarna egy Kiát Alfa-áron? Gondolom, értik, mire akarok kilyukadni.

A Toyota két dolgot tehet pozícióinak visszaszerzése érdekében. Attraktívabb, nem csupán antiautósok számára szóba jöhető, merészebb modelleket dob piacra a közeljövőben, és megkettőzött erővel dolgozik a megbízhatóság helyreállításáért. Az előbbit egyébként is tervezte az új elnök, az utóbbit pedig a statisztikák kényszerítették volna ki a vezetőségből. Ha a jelenleg átélt viharos időkből okulva a helyes irányba fordulva új lendületet vesznek, 2-3 éven belül a vásárlók el fogják felejteni a mostani nehézségeket, sőt új, a márkával eddig nem kacérkodó vevőket nyerhetnek a vállalat számára. Ha marad minden a régiben, akkor a VW-csoport hamarosan átveheti a világ vezető autógyártója címet a Toyotától. Az amerikaiak pedig elkezdhetik keresni a németek hibáit.
 
http://www.toyotasimulator.com/



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés