Connect with us

Hirdetés

technokrata

A csúfság átka

Garázs

A csúfság átka

A japán márka mindig is ínyenceknek, non-konformistáknák szólt, az esztétikai élmény sohasem volt része a márka mellett szóló érveknek, az új hullám Subarui viszont más vonalon közelítik meg az eddig is felvetődő kérdéseket.

A Subaru lelke, az igazi érv, amiért mindent megbocsájtunk.

Továbbra sem vagyok a modern dízelek elkötelezett híve, a 2.0 literes boxer dízel kevés helyet hagy a kétkedésnek. A négyhengeres dízelek hangja szükséges rosszként szokott felsejleni az igaz autóimádók lelkében, amolyan kellemetlen és megszokott ébresztőhangként, a dinamizmus és a kifizethetőség közötti félálom ünneprontójaként. A különbség jelen esetben abban a dízelként is érezhető boxer morajlásban keresendő, amitől tulajdonosként érezhetjük, hogy igazi, tökéletesre csiszolt hardvert kapunk a pénzünkért. Bónuszként a papíron szereplő számoknál combosabbnak érződik a gép.
Ahogyan a külsőnél nehezen találtam Pro rovatba valót, itt nehezen találok kontra témában releváns írni valót. Gyakorlatilag nem lehet belekötni a Legacy ebből a szempontból.

Váltója, futóműve remek, de ez nem meglepő

Pontosan kapcsolható, jól kiosztott 6 fokozatú váltó, kellemes, úthibákat, egyenetlenségeket elnyelni képes futómű. Parádés stabilitás, élvezetes kanyartulajdonságok. Szuverén négy-kerék hajtás. Ezért, illetve a motorjáért vesz az ember ilyen autót.
A benzines verziókhoz képest érződik némi orrnehézség, illetve fokozottabb                                   alul-kormányzottsági hajlam. Kicsit könnyebben adagolható kuplung jót tenne a komfort érzetnek.

A mindennapokban tökéletes társ szinte minden élethelyzetben, méret, kényelem, praktikum tekintetében nem marad el a kommerszebb társaitól, ennek ellenére minden pillanatban érezhető, hogy nem átlagos darabbal rójuk a kilométereket.
Reprezentációs céloknak nem felel meg, bár ára alapján nem lenne túlzás elvárni tőle ennek a feladatnak a teljesítését sem.

Fogyasztása több, mint arányos, 6.7 volt a minimum és 9 körül alakult a maximum. Figyelembe véve a műszaki tulajdonságokat (összkerékhajtás, teljesítmény) alapvetően elfogadható.

Ennél jobb autót ennyi pénzért nehéz venni, még akkor is, ha alapvetően sok pénzről beszélünk. Látványosabban viszont könnyű elkölteni közel tíz millió forintot, ebben a nagyságrendben ennek a kérdésnek igenis van létjogosultsága.
A Legacyról ma már sokan tudják, mire képes, mit jelent ilyen autóval járni, és hol helyezkedik el az autós hierarchiában. Sajnos még mindig elég kevesen vannak ahhoz, stabil gazdasági prosperitást nyújtson a gyárnak, a tulajoknak pedig tervezhető értékvesztést.
Aki képes elvonatkoztatni a lehangoló külsőtől, és nem presztízsberuházásként tekint az autóra, annak jó társa és hűséges kiszolgálója lehet a Legacy.

Az igazán nagy kérdés az, hogy a Subaru azzal a taktikával, amit jelenleg követ, képes lesz-e lényegesen több vásárló meghódítására. Láthatóan az átlagosabb igények kiszolgálására is törekedtek az aktuális generáció tervezésekor, ezzel viszont a meglévő hűséges, hagyományokra sokat adó rajongótábor képviselőit ijeszthetik el, anélkül, hogy elég Mazda, Honda, vagy épp VW, Opel, esetleg Toyota vásárlót nyernének meg helyettük.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés