Connect with us

technokrata

20100228232510.jpg

Garázs

Twist and Go

Új fejezetet indított a kétkerekűek európai piacán a vezető márka. A stílus egyedülálló a technológia pedig mindenki számára követendő példa, különösen, ha európai piacon kívánnak helytállni a motor gyártók.

A két első kerék koncepcióval újraértelmeződik a stabilitás és úttartás fogalma. Akár negyven fokos bedőlést is lehetővé téve, elképesztő manővereket lehet kivitelezni az olasz öszvérrel.
A plusz egy keréknek köszönhetően rövidebb a féktáv és még sztenderre sincs szükség a megállás után.
A feltankolt állapotában 230 kg tömegű járgány meglepően zabos tud lenni, ha a ride-by-wire gázkarral nem bánunk kezesen. Fokozatmentes CVT váltója pedig kimondottan korán leadja a 16 Nm-es nyomatékot (3000 ford./perc-nél).

A belsőégésű erőforrás (22 LE) és az elektromotor (3.5 LE) egymást segítve dolgozik és – akárcsak az autóknál – a benzinmotor az akkumulátor töltöttségéért is felel, nemcsak a hajtásért. Motorfék használatakor pedig a fékenergia is tölti a lítium-ion akksikat. Négyféle üzemmód közül választhat a halkan suhanó motoros: „Electric” fokozatban előre 30km/h-s sebességgel, hátramenetbe 3 km/h-val. „Hybrid Charge” üzemmódban a benzinmotor generátorként tölti az ülés alatti akkumulátort. Végül pedig a „Hybrid Power” fokozat, amikor a villanymotor a maximális nyomaték 85%-val megdobja a benzinmotor által leadott teljesítményt. Ha az elektromos üzem eléri a 30%-ot, akkor az MP3-as fogyasztása kevesebb, mint 2 liter /100km. Egy normál robogó esetében ez kb. a duplája lenne.

Kizárólagos magyarországi forgalmazója a Mille Motor Kft. Regisztrációs adóval terhelt vételára pedig 3 millió forint.

Tovább


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek