Connect with us

technokrata

Van aki 10 éve vár rá

20100219115912.jpg

Garázs

Van aki 10 éve vár rá

Alaposan átrajzolták a legnagyobb példányszámban fogyó Lotus külsejét. A forma egyszerűbb és hatékonyabb lett, és a hajtásláncon is csiszoltak, de a bevált lényeg nem változott: pillekönnyű alumíniumváz és a gazdaságos Toyota-motorok.

Az Elise 1996-ban jelent meg a Lotus választékában, és szinte azonnal ki is húzta a céget a csávából: a középmotoros gép olcsó volt, de elődjével, a fronthajtású Elannal szemben komoly sportkocsiként viselkedett. Az első komoly felújításra 2000-ben került sor – ekkor változtattak a formaterven.

A mostani legújabb forma mellé új váltót és egy új alapmotort is kapott a Lotus Elise. A kis kétüléses sportkocsi elejét teljesen átrajzolták, így sokkal letisztultabb lett az összkép, amely némileg az egy számmal nagyobb márkatársra, az Evorára hasonlít.

Az új és látványos első lámpákba LED-es nappali fények kerültek, így már messziről fel lehet ismerni az új Elise-eket. Az átalakítás az autó hátulját sem mellőzte, új a lökhárító és az alatta lévő diffúzor, valamint a motortakaró rács is.

A motorkínálatot illetően is van változás.  Az 1,8 literes alapmotort a Toyota Aurisban használt 133 lóerős 1,6 literesre cserélték, a 192 lóerős és a kompresszoros, 217 lovas, 1,8 literes Toyota-motorokhoz viszont alig nyúltak a tervezők. Az összes motorhoz új, rövid áttételezésű, hatsebességes váltót illesztenek.

A felújított Lotus Elise-t márciusban kezdi forgalmazni a Lotus.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek