Connect with us

Hirdetés

technokrata

A jövő Opel szemüvegen keresztül

Garázs

A jövő Opel szemüvegen keresztül

Az Opel a márciusi Genfi Autószalon előtt csupán képekben ugyan, de megvillantotta Flextreme GT/E nevű tanulmányautóját, amely bepillantás enged a német autógyár jövőjébe.

A Flextreme GT/E Concept  látványos megjelenésű, hatékony, környezetkímélő jármű, kifejező designnal és németes mérnöki precizitással. Az újdonság egyúttal azt is egyértelműen jelzi, hogy az Opelnél az elektromos hajtás jelenti a megoldást a fosszilis tüzelőanyagoktól független autózáshoz.
A Flextreme GT/E ugyanazt az elektromos-benzines hibrid rendszert kapta, mint a márka korábban bemutatott és 2011-től a piacre kerülő Ampera modellje, de a Flextrem-be nagyobb méretei miatt több lítium-ion akkumulátort építhettek, amelyek a kocsi csomagtartójának aljában, illetve a hátsó ülések alatt helyezkednek el.

 A Flextreme GT/E-t minden körülmények között egy 160 lóerős villanymotor hajtja, a beépített 1,4 literes, közel 70 lóerős benzinmotor közvetlenül nem kapcsolódik be a hajtásláncba, a feladata “mindössze” annyi, hogy generátorként töltse az elektromos motort tápláló akkumulátorokat. Tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométeres hatótávolságot ígér az Opel, míg vegyes üzemmódban akár 500 kilométer megtételére is képes a Flextreme, miközben a benzinmotor mindössze 1,6 liter benzint használ el 100 kilométerenként, és a szén-dioxid-kibocsátása mindössze 40 gramm kilométerenként.
Látványnak is érdekes a lapos és széles autó nyíl-alakú első és hátsó lámpája, kifejező orrésze, erőteljes, optikailag áttört C-oszlopa és izmos, szoborszerű karosszériája. Az áramvonalas jármű alaktényezője 0,22, csúcssebessége több mint 200 km/óra.
A frontkiképzést a lapos motorháztető uralja, jellegzetes, fénydiódás lámpákkal szegélyezve, amelyek mélyen bevágva, keresztben ülnek a sárvédőkben. Az új, trapéz-alakú hűtőmaszk közepén nyilazott, markáns krómléc tartja a nagy Opel-emblémát, amely mögött az akkutöltés csatlakozója rejtőzik.

Mivel kis légbeömlőre van szükség, csak a hűtőmaszk felső része nyitott, alul átlátszó lemez takarja. Miként az új Merivában is, hátrafelé nyíló FlexDoors ajtók könnyítik meg hátra a beszállást. Hagyományos kilincsek helyett fényérzékelők nyitják és zárják az ajtókat.
A Flextreme GT/E bemutatja az aktív, flexibilis karosszériaelemek hatásosságát. 50 km/óra fölötti sebességnél függőleges spoilerek emelkednek ki a hátsó kerékívek hosszanti réséből. Ezek a 350 milliméter hosszúságú légterelők simán, minimális turbulenciával vezetik el a légáramlást a jármű hátulja mentén.

A márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó Flextreme GT/E egyelőre csak tanulmány, a sorozatgyártásáról szó sincs, azt viszont megerősítették az illetékesek, hogy ez az Opel jövője úgy formailag, mint technikailag.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés