Connect with us

technokrata

A jövő Opel szemüvegen keresztül

20100222082629.jpg

Garázs

A jövő Opel szemüvegen keresztül

Az Opel a márciusi Genfi Autószalon előtt csupán képekben ugyan, de megvillantotta Flextreme GT/E nevű tanulmányautóját, amely bepillantás enged a német autógyár jövőjébe.

A Flextreme GT/E Concept  látványos megjelenésű, hatékony, környezetkímélő jármű, kifejező designnal és németes mérnöki precizitással. Az újdonság egyúttal azt is egyértelműen jelzi, hogy az Opelnél az elektromos hajtás jelenti a megoldást a fosszilis tüzelőanyagoktól független autózáshoz.
A Flextreme GT/E ugyanazt az elektromos-benzines hibrid rendszert kapta, mint a márka korábban bemutatott és 2011-től a piacre kerülő Ampera modellje, de a Flextrem-be nagyobb méretei miatt több lítium-ion akkumulátort építhettek, amelyek a kocsi csomagtartójának aljában, illetve a hátsó ülések alatt helyezkednek el.

 A Flextreme GT/E-t minden körülmények között egy 160 lóerős villanymotor hajtja, a beépített 1,4 literes, közel 70 lóerős benzinmotor közvetlenül nem kapcsolódik be a hajtásláncba, a feladata “mindössze” annyi, hogy generátorként töltse az elektromos motort tápláló akkumulátorokat. Tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométeres hatótávolságot ígér az Opel, míg vegyes üzemmódban akár 500 kilométer megtételére is képes a Flextreme, miközben a benzinmotor mindössze 1,6 liter benzint használ el 100 kilométerenként, és a szén-dioxid-kibocsátása mindössze 40 gramm kilométerenként.
Látványnak is érdekes a lapos és széles autó nyíl-alakú első és hátsó lámpája, kifejező orrésze, erőteljes, optikailag áttört C-oszlopa és izmos, szoborszerű karosszériája. Az áramvonalas jármű alaktényezője 0,22, csúcssebessége több mint 200 km/óra.
A frontkiképzést a lapos motorháztető uralja, jellegzetes, fénydiódás lámpákkal szegélyezve, amelyek mélyen bevágva, keresztben ülnek a sárvédőkben. Az új, trapéz-alakú hűtőmaszk közepén nyilazott, markáns krómléc tartja a nagy Opel-emblémát, amely mögött az akkutöltés csatlakozója rejtőzik.

Mivel kis légbeömlőre van szükség, csak a hűtőmaszk felső része nyitott, alul átlátszó lemez takarja. Miként az új Merivában is, hátrafelé nyíló FlexDoors ajtók könnyítik meg hátra a beszállást. Hagyományos kilincsek helyett fényérzékelők nyitják és zárják az ajtókat.
A Flextreme GT/E bemutatja az aktív, flexibilis karosszériaelemek hatásosságát. 50 km/óra fölötti sebességnél függőleges spoilerek emelkednek ki a hátsó kerékívek hosszanti réséből. Ezek a 350 milliméter hosszúságú légterelők simán, minimális turbulenciával vezetik el a légáramlást a jármű hátulja mentén.

A márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó Flextreme GT/E egyelőre csak tanulmány, a sorozatgyártásáról szó sincs, azt viszont megerősítették az illetékesek, hogy ez az Opel jövője úgy formailag, mint technikailag.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek