Connect with us

technokrata

Kóstolón az új oroszlán

20100217133024.jpg

Garázs

Kóstolón az új oroszlán

A Peugeot a Genfi Autószalon közönségének mutatja meg először azt az új formanyelvet, amit elsőként a 5 BY PEUGEOT testesít meg és amely a márka nagy túraautókkal kapcsolatos vízióját és tudását fejezi ki.

Az 5 by Peugeot, amely nagy valószínűséggel 508 néven vonul be a francia márka történelem könyvébe egy teljesen új világ. Noha két modellt egyesítenek benne, az 508 középkategóriás versenyző lesz. Egyáltalán nem emlékeztet a 407-esre vagy a 607-esre, amelyek helyére a szériaváltozat érkezi szándékozik. Első pillantásra talán az autó – az elődökhöz képest – jobban eltalált arányai tűnnek fel: rövidebb motorház, egy ívvel megrajzolt tetővonal és relatíve hosszú hátsó túlnyúlás. Teljesen új és más az autó orr-részének kialakítása is. Az SR1-hez hasonlóan elhagyták a hatalmas, vigyorgó légbeömlőt és a szélvédőig felhúzott fényszórókat, helyettük audis fazonú, trapéz hűtőrácsot és LED-ekkel megoldott világítás került a kocsi elejére. Az új oroszlán embléma pedig a hosszú alumínium motorháztető legvégén, egy hornyolt síkon helyezkedik el. Súlya teletankolva 1,8 tonna, ami kicsit soknak tűnik, de van még idő a módosításokra.

Az autó hátsó lámpái is új stílust hoznak. A három piros, kiugró karomból álló lámpa, amely a márkatörténet egyes modelljeit idézi, a sötétben is felismerhetővé teszi az autót.

A 5 BY PEUGEOT tanulmány tartalmazza a HYbrid4 technikát, amely 2011-től alapfelszerelés az összes 3008 modellben. Az elöl található 120 kilowattos (163 LE), 2.0 l HDi FAP motorral, és a hátul elhelyezett 27 kilowattos (37 LE) villanymotorral a tanulmány összteljesítménye 147 kW (200 LE), miközben a káros anyag kibocsátása mindössze 99 g CO2/km, a fogyasztása pedig 3,8 liter 100 kilométeren.

A Genfben debütáló 5 BY PEUGEOT  utcai széria változata 2011-ben érkezhet.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek