Connect with us

technokrata

A legendás CRX hibrid utódja

20100218144850.jpg

Garázs

A legendás CRX hibrid utódja

Genfben tartja a CR-Z európai premierjét a Honda, amelynek szériaváltozatán a Tokióban látott tanulmányhoz képest. szerencsére csak nagyon keveset változtattak.

Egyetlen meglepetést azért mégis csak tartogattak a végére, a mérnökök ugyanis úgy döntöttek, hogy két plusz ülést is beszerelnek hátra. Észak-Amerikában szigorúan két üléssel forgalmazzák a CR-Z-t, Európában viszont hiába tudja mindenki, hogy ezekben az autókban hátul nem lehet normálisan utazni, a vevők elvárják a négy férőhelyet. Szintén az európai modell sajátossága, hogy az első fényszórók alsó részébe nyolc darab, nappali fényként szolgáló LED-et építettek.

A CRZ hajtása(IMA) az Insightból érkezett, ami itt sem egy erőgép. A CR-Z-ben azonban 1,3 helyett 1,5-ös 102 LE-s benzines i-VTEC blokkot és 13,6 lóerős villanymotort használtak. A csúcsnyomaték 173 Nm, ami már 1500-as fordulatszámnál rendelkezésre áll. A CR-Z fogyasztása nem kiugróan jó, városban 7,6, városon kívül 6,4 liter benzint kér, és kilométerenként 117 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A két motorhoz hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak. A Honda későbbi terve, hogy kihozza a CRZ Mugen változatát is – persze jelentős felárral – amelybe erősebb motorok kerülhetnek.

A közönség a Genfi Autószalonon láthatja először a Honda hibrid kupéját, amit a gyáriak – talán egy kicsit nagyképűen – a világ első hibrid sportkocsijaként emlegetnek. Az autó magyarországi ára egyelőre nem ismert, de a nyugat-európai piac árait figyelve 5 és 6 millió forint közti összegre számíthatunk.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek