Connect with us

technokrata

Születésnapi ajándék

20100219114648.jpg

Garázs

Születésnapi ajándék

Annak, hogy egy gyártó rajthoz állhasson a superbike világbajnokság futamain, előfeltétele, hogy rendelkezzen egy a versenymotor alapjául szolgáló, minden szempontból következetesen átgondolt, sorozatgyártású modellel.

Annak, hogy egy gyártó rajthoz állhasson a superbike világbajnokság (SBK) futamain, előfeltétele, hogy rendelkezzen egy a versenymotor alapjául szolgáló, minden szempontból következetesen átgondolt, sorozatgyártású modellel. A BMW saját magát állította kihívás elé az S 1000RR megalkotásával és persze – nem meglepő módon – ismét nagyot alkotott.

A nagy múltú monzai versenypályán ünnepelte világpremierjét a BMW Motorrad soros négyhengeres blokkal szerelt, innovatív szupersport-motorja. A márka sport élményvilágának újabb mérföldköveként nemcsak fajlagos tömeg és teljesítmény szempontjából, hanem verseny-ABS-ének és kipörgés-gátlójának (DTC – Dynamic Traction Control) köszönhetően menetdinamikai, biztonsági és innovációs szempontból is kimagaslik kategóriája képviselői közül.  A motor tömege 206 kg, teljesítménye pedig 193 lóerő.

A fejlesztési célok között a már említett ABS (melynek tömege nem több mint 2.5 kg, ugyanez az egység más gyártók esetén elérheti a 10 kg-ot is), DTC, tömeg-lóerő arány mellett a BMW Motorrad termékeire jellemző egyedi, lendületes külső és stabil futómű is szerepelt, melyekhez társul még a BMW-től megszokott kiváló minőség.
Az új S 1000 RR rendelkezik a márka kétkerekűinek hagyományos értékeivel, azaz páratlan sportossága és dinamizmusa ellenére jól használható a mindennapokban is.

Műszaki különlegességeit csak, felsorolás jelleggel említem meg, tekintettel a tavaszi tesztelésre.

Gombnyomással aktiválhatók a különböző menetprogramok vizes útra (Rain), országútra (Sport), valamint sportgumis (Race) és versenypályás (Slick) használatra. Szélsőségesen nagy fordulatra tervezték a szelepvezérlést, különálló himbákkal és titánszelepekkel, akár a Forma-1-ben. Sokrétű és sajátos a műszer együttese, olyan versenyfunkciókkal is kiegészíthető, mint pl. a köridőmérő. Minden beállítás a kormányról végezhető el rajta és a korábbiaknál ergonomikusabb, új generációs kapcsolókat kapott. A feljebb váltás kuplungolás és vonóerő-megszakadás nélkül a HP váltóasszisztens segítségével történik.
A fenti felsorolást olvasva, könnyen gondolhatná az olvasó, hogy itt egy csúcstechnikával felvértezett superbike, amit csak a versenypályán messziről nézhet majd…

De a helyzet sokkal üdítőbb, ugyanis nem egy egyedi építésű versenymotor attribútumait ecseteltem ez idáig, hanem az utcai használatra szánt szériamotorról volt szó! Hamarosan mi is teszteljük, és bővebb beszámolót írhatunk róla… Addig is, türelem!

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek