Az S60-ast alapvetően a legsportosabb Volvónak szánják, de azoknak a vásárlóknak sem akar csalódást okozni a cég, akik inkább kényelmet várnának a márkától. Épp ezért kétféle futómű-hangolással készül az új típus: Európában a feszesebb Dynamic az alapértelmezés, a kényelmesebb Comfort beállításokat külön kell majd rendelni, míg Ázsiában és Észak-Amerikában épp fordított lesz a helyzet.
Sok meglepetést nem tartogat az S60, a vevők a szokásos volvós letisztultságot kapják majd. Peter Horbury, a Volvo formatervezési igazgatója szerint az új S60 esetében a formatervező gárda teljesen elengedhette magát és keményebb formákvab is gondolkodhattak.Ennek eredménye a sportos megjelenés.
A Volvo két említésre méltó újdonsággal próbálja vonzóbbá tenni az S60-ast. Az egyik a gázolás-megelőző rendszer, amely igyekszik akár a vezető beavatkozása nélkül is állóra fékezni az autót, ha valaki elé lép, hogy ezzel megmentse a gyalogosokat. A másik újítás, a Corner Traction Control sokkal inkább tempós vezetésnél hasznos: az ívbelső kerekek finom fékezésével szűkebb kanyarvételt tesz lehetővé, illetve mérsékli az autó alulkormányzottságát.
Az új S60-ast először a Genfi Autószalon közönsége láthatja élőben, de a forgalmazás megkezdésére sem kell túl sokat várni: állítólag már a nyár elejére megérkeznek az első példányok az európai kereskedésekbe. A típus gyártása Belgiumban, a Volvo ghenti üzemében folyik majd, és a gyáriak évi 90 ezer példányt szeretnének eladni belőle.