Connect with us

technokrata

A gyorshajtás múzsája

20100225203639.jpg

Garázs

A gyorshajtás múzsája

Tudnak ők, ha akarnak, csak sajnos nem mindig akarnak. Valahogy ez az érzés kerít hatalmába minden egyes alkalommal, amikor a Clio RS-hez hasonló remekművekkel ajándékozza meg a világot a Renault. A RS ugyanis etalon a maga kategóriájában, pontosan úgy, mint elődje.

Ára csak elsőre sok

Hat és fél millió forint körül válthatunk jegyet magunknak az RS nevű hullámvasútra. Szerintem arányos, ha figyelembe vesszük, hogy a mindennapi mosolyt négy keréken máshol sem kapjuk meg ennél kevesebből, sőt!
Igazán izgalmassá konfigurálva bizony a nyolc millió forintos lélektani határ közelébe érünk. Ezt talán mégis túlzás, bár, ha a Mini árait nézzük, még mindig kedvező.

Aki picit is konyít valamit az autókhoz, annak, akár szimpatizál a márkával, akár nem, el kell ismernie, hogy ezt a kategóriát meggyőző fölénnyel uralja a Renault.
Aki nem próbálta, valószínűleg még mindig abban a tévhitben él, hogy a németek, vagy éppen a japánok tudnak jobbat csinálni, pedig ha tudnák…

A „hot hatch”

Angol kifejezésből fordítva a forró ferdehátúak koronázatlan királya az RS. Jelenleg ez az autó jelöli a szintet futómű-motor tekintetében, és ez nem kis szó, főleg annak tekintetében, hogy jóval nagyobb presztízsű márkák modelljei vehetnének példát a Renaulttól, főleg futómű hangolás tekintetében.

Kevés negatívumot lehetne említeni, életvidámabb belsővel még kívánatosabb autó lehetne a Clio, birtoklási vágyat így is, úgy is ébreszt.

Renault Clio Sport 2.0 Cup  
hosszúság (mm) 4017
szélesség (mm) 1768
magasság (mm) 1484
tengelytáv (mm) 2585
csomagtér (l) 288-1028
saját tömeg (kg) 1204
motor S4/16 benzin
lökettérfogat (cm3) 1998
teljesítmény (LE/perc) 201/7000
nyomaték (Nm/perc) 215/5400
váltó kézi/6
végsebesség (km/h) 225
gyorsulás 100-ra (s) 6,9
átlagfogyasztás (l/100 km) 8,3
CO2-kibocsátás (g/km) 195
alapár (Ft) 6 540 000

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek