Connect with us

technokrata

Tippek 2. – Hogyan vezetik félre a reklámok?

20100226102450.jpg

Garázs

Tippek 2. – Hogyan vezetik félre a reklámok?

Ismeri, hogy milyen trükkökkel akarják rávenni a kereskedések, hogy autót vegyen? Ismeri a kereskedések gondolkodásmódját, eladási módszereiket?

Hogyan vezetik félre egyes reklámokkal?

Drágán megfizeti, ha nem ismeri a kereskedések, importőrök gondolkodásmódját, illetve ha nem a megfelelő helyről vesz autót. A hirdetésekről is ebben a cikkben olvashat, mivel ezekkel bármikor találkozhat, és általuk rávehetik olyasmire, amit nem is igazán akar.

A reklámok sok buktatót tartalmazhatnak.  Lehet, hogy eladnak Önnek olyasmit, amire nincs is szüksége. Az is lehet, hogy olyan áron kínálják az autót, vagy olyan magas beszámítási árat kínálnak az akár üzemképtelenül leadott autóért, hogy azt gondolja, megőrült, ha nem használja ki az akciót, és nem most vesz autót.

Sajnos a hirdetésekkel gyakran csúsztatásokat tartalmaznak. Egyelőre az eladás a lényeg, és nem a visszatérő elégedett vevő.

A hirdetett akciók azonban a legritkább esetben jelentenek tényleg kedvezményt. Sokszor egyszerű marketing-trükkről van szó. Lehet, hogy a beszámított roncsra kapott pénzt, a kedvezményt, vagy az “árelőnyt” Ön busásan visszafizeti a drágább hitellel, vagy a csökkentett alku-lehetőséggel.
Olyan is előfordult, hogy ilyenkor a hitelszerződésbe beletették, hogy ha az bármilyen okból a futamidő vége előtt megszűnik, (tehát akkor is, ha Ön lejárat előtt törleszti a hitelt) a beszámításért kapott összeget, vagy annak egy részét vissza kell fizetni! Ismét: ügyes! Ennél jobban nem is lóghatna ki a lóláb, hogy a hitelbe építették bele a magas beszámítási összeget.

Természetesen, abban is lehet egy “kis” csavar, amikor tényleg akciós a modell. Hogy is van ez? Meghirdetnek egy akciós autót, valahogy így: “X modell 500 000 forint kedvezménnyel…”
Ezek az akciók általában egy jól meghatározott modellre vonatkoznak, gyakran népszerűtlen, alacsony felszereltségi szinttel, vagy gyenge motorizáltsággal. Egyetlen céljuk, hogy Önt becsábítsák a szalonba, egy próbakörre beültessék egy autóba, és kitegyék Önt egy ügyes kereskedő teljes rábeszélő fegyvertárának. Természetesen folyamatosan arról próbálja majd meggyőzni Önt, hogy a magasabb felszereltségű, erősebb modell lesz Önnek a megfelelő, és ha a havi részlethez hozzácsap párezer forintot, akkor meg tudja “venni” az autót.

Sokszor az is előfordul, hogy a hirdetett modell épp nincs készleten (hiszen eleve egy limitált szériát gyártattak le direkt a marketingakció kedvéért, nem variálható felszereltséggel), vagy ha van, akkor az Önnek nem tetsző színben, és a szállításra két hónapot kellene várni, viszont a kereskedés készletén lévő (természetesen drágább, vagy más okból nehezen eladható) modell azonnal elvihető, ráadásul az “pont van” az Önnek tetsző színben is…
Természetesen ekkor is beindul a rábeszélő gépezet.

Mit jelent az, ha a hirdetésben “árelőny” szó szerepel? Legtöbbször azt, hogy egy meghatározott modellhez egy adott felszerelés-csomagot akcióznak. Ilyenkor ne várja, hogy a kereskedés bármely modelljét az adott kedvezménnyel elhozhatja. Az árelőny csak a hirdetésben (sokszor annak apróbetűs részében) olvasható modellre vonatkozik.

Az adott modell nem igazán az, amit keres? Kitalálta, megint indul a rábeszélő hadművelet.

A jó vétel kulcsa abban van, ha megfelelően rákészül a vásárlásra. Ennek egyik eleme, hogy mindig utánaszámol: a hirdetett akcióval tényleg jobban jár-e, és nem csak a vásárláskor, hanem hosszabb távon is. Az eBookban segítséget, számítási példákat, sőt számító táblázatokat talál, amelyek segítségével elvégezheti ezeket az összehasonlításokat.

Érdemes ezért még a szalonba látogatás előtt alaposan kikérdezni a kereskedést telefonon, hogy pontosan mit is tartalmaz, mit is jelent a hirdetett akció. Ne ott derüljön ki, hogy a peremfeltételek miatt nem is annyira kedvező a dolog, mint gondolta.

Olyan elképesztő átverésről is hallottam, hogy az akciós autó árához az átadáskor felszámolták még a fagyállót, a fékfolyadékot, sőt a motorolajat is. Lehet, hogy elsőre buta kérdésnek tűnik, de ezért, ha akciós autóra érdeklődik, nem árthat megkérdezni, hogy ugye az árban benne van-e például az összes folyadék.

További infó a témában az eBookban:  www.autostitkok.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek