Connect with us

technokrata

Minek nevezzelek?

20100218124608.jpg

Garázs

Minek nevezzelek?

Ha első akarsz lenni valamiben a piacon, állits fel egy új kategóriát! Lépéselőnyét a BMW nemcsak a marketing egyik vastörvényének alkalmazásával szerezte meg, ugyanis az új X1 esetében többről van szó.

Kevés kifogásolni való részlete van az autónak, én csupán a tizenegymillió feletti vételárat és a tesztautó színét tudnám neki felróni.  Ez a barna, akármilyen természetes, nekem nem tetszett. Fehér, vagy narancssárga színben már annál inkább!

Tetszik, hogy a tervezésnél hűek maradtak az eddigi stratégiáikhoz, és csak saját innovációt használtak fel. Méretei és formavilága mégis teljes mértékben elkülöníthetők a gyár korábbi modelljeitől és az aktuális piaci modellpalettától. Manapság a nagyobb számban eladott autók gyártási költségeit az autós iparágon belüli szervkereskedelemmel tudják optimalizálni. Ennek egyik legszembetűnőbb demonstrációját a Volkswagen-csoport modelljeinél láthatjuk. Seathoz használjunk Audis, Skodához pedig VW-s cuccokat, stb. Nincs ezzel semmi baj, mert egyik-másik használhatóságát, vagy szerethetőségét nem ez befolyásolja. A mai autóvásárlói igények viszont már sokrétűek. Nem szeretjük, ha úton-útfélen a sajátunkhoz hasonló verdák jönnek velünk szembe, de szeretjük az egyediséget kifejező, státuszjelző autókat. Mivel a külcsín és belbecs kéz a kézben járnak, a BMW X1 ezzel ajándékozza meg jövendőbeli tulajdonosát. Az elegáns, nem feltűnő külcsín a tulajdonos belbecsét is növeli. Az X1 mellett még sokáig nem lesz vetélytárs, de ha mégis előbukkan egy, nem fognak visszaköszönni azok az idomok, amelyek ezt a modellt díszítik.

Mindezek tükrében a cikket indító „Minek nevezzelek” kérdésre ez lenne a válaszom: Drágas(z)ágomnak!

 

BMW X1  x Drive 23d  
Hengerűrtartalom 1995 cm3
Hengerek/szelepek száma S4/16
Teljesítmény Nyomaték/ford.szám 150 kW (204 LE) 4400 ford./min
Max. forgatónyomaték 400Nm 2000-2250 ford./min
Hosszúság/szélesség/magasság 4454/1798/1545 mm
Tengelytáv 2760 mm
Fordulókör 11,8 m
Önsúly/összsúly 1670/2160 kg
Csomagtér 420/1350 l
Üzemagyag tank 61 l
Gyorsulás 7,3 s
Max. sebesség 205 km/h
Fogyasztás városban/országúton 8,5/5,8 l/ 100 km
CO2 – kibocsátás 167 g/km
A modell alapára 8 900 000
Tesztelt modell ára 11 150 000

 

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek