Connect with us

technokrata

Minek nevezzelek?

20100218124608.jpg

Garázs

Minek nevezzelek?

Ha első akarsz lenni valamiben a piacon, állits fel egy új kategóriát! Lépéselőnyét a BMW nemcsak a marketing egyik vastörvényének alkalmazásával szerezte meg, ugyanis az új X1 esetében többről van szó.

Tesztautónk fedélzetén a magyarországi felszereltségi lista minden tételét megtaláljuk. A felsorolás felesleges: szinte már az indítás utáni kávéfőzés is benne van. BMW-s körökben nem újdonság ugyan, de egyik legnagyobb erőssége az autónak az xDrive és az ikerturbó. Az előbbi egy elektronikusan szabályozott lamellás tengelykapcsolóval kiegészített osztómű, ami a mindenkori menethelyzetnek megfelelően irányítja a motor teljesítményét (nyomatékát) a kerekekhez a leghatékonyabb vonóerő-kifejtés érdekében. Ettől persze még ne dagonyázzunk vele, de ha mégis földútra tévednénk talán nem fog cserben hagyni minket a 400Nm-es nyomatékkal felvértezett jószág. Az ikerturbó pedig alacsony fordulatszámon is robbanékonnyá teszi a motort. Hatfokozatú automata váltójának használata mellett vezetési stílusunk nem lehet sportos, de a fogyasztás a fővárosi forgalom mostoha, téli viszonyai között is 9 liter alatt maradhat higgadt gázadagolás mellett. A kormány mögötti fülekkel kapcsolgatva tetszetősebb a gyorsulás és a motorhang is.
Fékenergia visszanyerő- és start/stop rendszer, valamint a fokozatok kapcsolásának kijelzője sorolhatók ide. Működésük eredménye a kedvező fogyasztás és károsanyag-kibocsátás. Az összkerékhajtás mellett dinamikus vonóerő-szabályzó (DTC), menetstabilizáló (DSC) és egy Performance Control elnevezésű szoftver asszisztál, amely a jármű alulkormányzottsága esetén a belső íven haladó kerék fékezésével – szükség esetén a motorteljesítmény szabályzásával – biztosítja a stabilitást. A BMW egy professzionális innovációt állított hadrendbe az előbb felsorolt, a 4×4-es hajtást kiegészítő extrákkal.
Menetközben a kormányra ható erőket csak csekély mértékben érzékeljük, bár az alulkormányozottság néha mosolyt csalhat az arcunkra.

A kényelem és a pazar minőségérzet mindenkori útitársunk lehet. A magasabb üléspozíció hű szolgálója a ki– és beszállás megkönnyítésének és a forgalomra való kedvezőbb rálátásnak. Az utazási komfortérzetet a menet közbeni szélzaj erősen csökkenti. Ennek okozói a méretes visszapillantó tükrök lehetnek (felhúzott ablakoknál 140 km/h körül volt tapasztalható), valamint a panorámatető elhúzását követően is 70 km/h felett szintén zenehallgatást és beszélgetést zavaró zúgással kell számolni.

Az elismerésre méltó mérnöki produkció értékét növeli az a marketingterv, amellyel a BMW a felhasználók körét megcélozta. A lakhely, a kor és az életmódból fakadó sokszínű igények mellett kielégíti a családi állapot minden fázisát is. Tehetős szingliket és párokat ugyanúgy, mint az egy-két gyermekes családokat. A bmw-s vezetési élmény mellett kellő helykínálatot és kényelmet kapnak ettől a nehezen besorolható öszvértől. Ha valaki nem rajong a nagyméretű terepjárókért, de fontos számára a kényelem, a terepjáró-képesség és a praktikum, akkor könnyen magáénak fogja érezni ezt a verdát. Persze a felsoroltakhoz hozzá kell tenni, hogy mindezeket prémium szinten kínálja a BMW és ez érezhető, sőt fájó részlet lesz az árban. Egy xDrive árát majdnem 18 millióig srófolhatjuk, ami enyhén szólva is túlzás egy alsó kategóriás prémium autó esetében.

Nyilvánvaló, hogy a BMW több fronton akar támadni a 4×4-es autók piacán az X1-el. Ennek a stratégiának a következő lépése az X3-as megújulása, amely nagyobb lesz és az XC60-nak, Q5-nek és a Land Rover Freelander-nek jelent majd konkurenciát.
Jelenleg nem létezik az X1-el azonos kategória egyetlen márka modellpalettájában sem. A 2011-ben debütáló ingolstadti fenevad (Audi Q3) lehet majd az X1 legnagyobb riválisa, de addig még sok víz lefolyik a Dunán. Egyelőre szemezgessünk csak azok közül, amiket az X1 mellé állíthatunk. A cross-overek közül például a Saab 9-3X (11 795 000 ezer Ft-tól), Audi A4 allroad (10 419 000 ezer Ft-tól), Peugeot 3008 és a Nissan Qashqai (kb. 5 000 000 Ft-tól) jöhet szóba, melyek esetében a kedvezőbb ár-érték arány miatt várhatóak nagyobb számú eladások.



Szólj hozzá!

További Garázs

Technokrata a Face-en

Tesztek