Connect with us

technokrata

A fülöp-szigeteki Mangkhut szupertájfun sújtotta területeken magyarországi mérnökök segítenek

2015_takor

FrissInfo

A fülöp-szigeteki Mangkhut szupertájfun sújtotta területeken magyarországi mérnökök segítenek

A fülöp-szigeteki Mangkhut szupertájfun sújtotta területeken magyarországi mérnökök segítenek

Az Instant Network továbbfejlesztett verzióját, az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot már számos nemzetközi katasztrófahelyzetben bevetették, legutóbb tavaly szeptemberben, az Irma hurrikán után nyújtott segítséget a károsultaknak.

A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert által tervezett eszközzel, továbbá az Instant Wi-Fi-vel és Instant Mobiltöltővel a Vodafone Alapítvány önkénteseiből, köztük a két magyar mérnökből álló hét fős nemzetközi csapat ismét útra kelt. Ezúttal a Fülöp-szigetekre, hogy a Mangkhut szupertájfun okozta pusztítás utáni helyreállítás során segítsék a mentőcsapatok munkáját az eszközök telepítésével.

2017_irma-hurn-guadeloupe

A Vodafone 2015-ben mutatta be a magyar fejlesztésű Instant Network 3G-t, amely az Instant Network továbbfejlesztett verziója. A hordozható mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a katasztrófák helyszínén, a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a lakosság számára. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját.

A Vodafone Alapítvány 7 fős nemzetközi csapata, köztük Pervai Csaba és Tóth Róbert magyar mérnökökkel, szombat reggel indult el a Fülöp-szigetekre, ahol a Mangkhut szupertájfun okozta pusztítást követő helyreállítás során segítik a mentőcsapatok munkáját az Instant Network 3G, az Instant Wi-Fi és Instant Mobiltöltő telepítésével.

„A Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának munkája jól példázza, hogy milyen hatalmas szerepe lehet az innovációnak és a technológiának az emberek életének jobbá tételében és baj esetén egyaránt. Büszkék vagyunk rá, hogy a Vodafone Magyarország által fejlesztett technológia használatával kollégáink szükség esetén képesek segíteni szerte a világban, katasztrófa sújtotta területeken.”

– mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, a Vodafone Magyarország Alapítvány kurátora.

Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti, vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind pedig a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és az áldozatoknak az érintett területeken. A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett. 70 kiképzett Vodafone munkatárs alkotja az Instant Network csapatot, akik készen állnak rá, hogy azonnal reagáljanak természeti, vagy humanitárius katasztrófára. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.

A Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának nem ez lesz az első fülöp-szigeteki bevetése, ugyanis 2013-ban, a Haiyan tájfun pusztítását követően már jártak a térségben – ekkor 443.000 hívást és 1.4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton.

További FrissInfo

Technokrata a Face-en

Tesztek