Connect with us

technokrata

A légitársaságok célja: minél kevesebb időt tölteni a repülőtéren

150324_flights-hero-image_1330x742

E-Környezetvédelem

A légitársaságok célja: minél kevesebb időt tölteni a repülőtéren

A légitársaságok célja: minél kevesebb időt tölteni a repülőtéren

A logisztikában is hódít a sűrített földgáz

Az ultra rövid fordulóidőkkel a diszkont légitársaságok már-már tökélyre fejlesztették a kapacitáskihasználtságot – nekik minden földön töltött perc színtiszta veszteség. A logisztikai iparágban is hasonló a helyzet: az egyre ismertebb energiaforrással, CNG-vel (sűrített földgázzal) hajtott tehergépjárművek hatékonysága is akkor a legnagyobb, ha folyton úton vannak. A hatékony működést telematikai megoldások is támogathatják.

 

A CNG, vagyis a sűrített fölgáz üzemanyagként való alkalmazása robbanásszerű fejlődés előtt áll: jelenleg Magyarországon 6-7000 személyautót és néhány száz, áruszállításban és tömegközlekedésben résztvevő járművet hajt a konyhából is jól ismert földgáz. Ezeket a járműveket jelenleg 11 kút szolgálja ki itthon, ez azonban fejlődni fog, mivel az állam 2020-ig közel 100 kút kiépítésére tett vállalást. A tömeges elterjedéshez a kúthálózat bővítésén kívül, a hatékonyság közvetlen megtapasztalása is szükséges, melyet különböző, járműkövető szolgáltatások is támogatni tudnak.

A CNG technológia előnyei az alacsony fenntartási költség, valamint az extrém alacsony koromrészecske képzés: a hagyományos üzemanyaggal hajtott járművekhez képest 50%-al alacsonyabb a károsanyag-kibocsájtásuk és 95%-al kisebb a koromrészecske képzésük, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig jelentősen 100 g/km alatt marad, így sokkal környezetbarátabbak.

A CNG technológiával hajtott 24 tonnás haszongépjárművek ára jelenleg a dízellel hajtott járművek beszerzési áránál magasabb, ugyanakkor akár 5 liter üzemanyag megtakarítást is el lehet elérni 100 km-en a dízellel szemben, ami egy néhány autós flotta esetében éves szinten több millió forintot is jelenthet.”

–mondta Takács Attila, az Eco Smart CNG kúthálózat ügyvezető igazgatója.

A logisztikai iparágat tekintve a városi és rövidtávú fuvarozásban találhatja meg a helyét az új technológia. A sűrített földgázzal működő kocsik jellemzően kisebb hatótávolságra képesek: egy tankolással kb. 400 km-et tudnak megtenni, kiegészítő tankkal 700 km is elérhető. Jelenleg nincs állami támogatás sem a járművásárlásokon, sem az üzemanyagon, így a CNG-s járművek választása esetén a gyors megtérüléshez nagy kihasználtság mellett kell futtatni a tehergépjárműveket.

A rövidtávú fuvarokra jellemző funkciók, mint a gyűjtés, és terítés jól tervezhetők telematikai eszközök segítségével:

Telematikai szolgáltató partnerük a WebEye. A beépített járműkövető és kiegészítő megoldásaikkal a teherautóink maximális kihasználtság mellett dolgozhatnak, a munkatársak pedig bármikor nyomon tudják követni a szállítmányok útját, pontos információt kapva kamionjaink tartózkodási helyéről, várható érkezésről.

– mondta Takács Attila, az Eco Smart ügyvezetője, akik, CNG-s kúthálózat mellett saját, CNG-s fuvargépkocsi parkkal is rendelkeznek.

A nagy európai konszernek közül egyre többen előírásként, kötelező jelleggel írják elő a CNG üzemeltetésű autók használatát a logisztikájukhoz (pl. UPS, McDonald’s, Coca-Cola).

Azoknak a környezettudatos, hosszútávra tervező cégeknek lehet ideális ez a technológia, akiknek fontos a környezetvédelem, az üzemanyag spórolás, és akiknek autóik folyamatosan mozgásban vannak.„

– tette hozzá az Eco Smart Group ügyvezetője.

Egy földgázzal hajtott tehergépjármű filozófiát is jelképez; megmutatja, hogy az adott vállalat miként gondol a jövőre és a környezetre. A WebEye számára öröm, hogy telematikai megoldásaival hatékonyan segítheti az Eco Smart törekvéseit, és közvetetten így hozzájárulhat egy zöldebb fuvarozói piac létrejöttéhez.”

mondta Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

További E-Környezetvédelem

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd