Connect with us

Ősszel ismét Design Hét Budapest

apple-256261_1920

Dotkom

Ősszel ismét Design Hét Budapest

Ősszel ismét Design Hét Budapest

Fókuszban a vállalkozásfejlesztés és a Dán design

Október 6. és 15. között ismét megrendezésre kerül a Design Hét Budapest,
melynek középpontjában 2017-ben a pályakezdés, a kis- és középvállalkozások állnak. Díszvendég országként a Dán Királyságot köszönti a fesztivál, ahol a nemzeti össztermék mintegy tizedét innovatív, a designt a kezdetektől stratégiai szinten alkalmazó kreatívipari vállalkozások állítják elő.

 

 

A Design Hét Budapest 2004 óta a designszcéna legfontosabb seregszemléje, a terület számos szegmensét vonultatja fel. Idén már több, mint száz eseményt magában foglaló, tíznapos eseménysorozat lesz, mely a design gazdasági jelentőségén túl annak társadalmi hasznosságára is felhívja a figyelmet. Azt a tényt, hogy körülöttünk minden, nem természetes úton létrejött tárgy és folyamat tervezési tevékenység eredménye, számos eseménytípussal illusztrálja a Design Hét Budapest a nagyközönség számára: az érdeklődőket kiállításmegnyitók, gyermekprogramok, tematikus túrák, műhelylátogatások és más események segítségével vonja be az eseménysorozatba. A programsorozatban természetesen döntő szerepet játszanak a szakmabelieknek szóló rendezvények is (kerekasztal-beszélgetések, előadások, konferenciák, díjátadó gálák).

 

Állandó programok

A hagyományokat követve idén is a Design Hét Budapest keretein belül adják át ünnepélyesen a Magyar Formatervezési Díjat és a Design Management Díjat. A legkiemelkedőbb alkotásokat és sikeres, példaértékű szervezeteket kiállítás keretében mutatják be. 2017-ben is megrendezik az évek óta sikeres, állandó programokat: lesznek Design Túrák, a designerek és befektetők egymásra találását segítő workshopok, valamint a tervezői mindennapokba betekintést engedő Nyitott Stúdiók. Mivel a Design Hét Budapest egyik kiemelt célja, hogy a vállalati szektor számára felhívja a figyelmet a designban rejlő lehetőségekre és a designtudatos gondolkodás jelentőségére, mely hazai és nemzetközi viszonylatban is növeli a versenyképességet, idén a design gazdasági szerepét hangsúlyozó programok minden korábbinál több teret kapnak a rendezvénysorozatban. A központi programok mellett a fővárosban és több vidéki városban is számos üzlet, galéria, bemutatóterem, múzeum, kulturális és közösségi tér, valamint vendéglátóipari létesítmény is megtelik programokkal a Design Hét Budapest időtartama alatt. A csatlakozásra a korábbi évekhez hasonlóan idén is bárki számára van lehetőség, a szervezők június 16-ig várják a programjavaslatokat (részvételi feltételek a www.designhet.hu oldalon találhatók).

 

Az idei mottó: START

A globális piac elérésével, valamint a tömegkommunikáció és az internetes kereskedelem ugrásszerű fejlődésével hatalmas lehetőségek nyíltak meg a designerek előtt. A jól képzett, szakmailag felkészült, a változó kihívásokra rugalmasan reagálni képes, és a tervezés során a gazdaságosságtól az esztétikumig számos szempontot figyelembe vevő designerek munkájára világszerte mind több szektor tart igényt – a bútoripartól a belsőépítészetig, a reklámszakmától az online felületek tervezéséig. Az elvárásoknak megfelelni tudó, pályakezdő designereknek, startupoknak, induló kis- és középvállalkozásoknak tehát minden korábbinál több esélye és lehetősége van arra, hogy szorgalmukat siker koronázza.
A számos lehetőség ugyanakkor számtalan új kihívást is tartogat a piacra frissen belépők számára: a vállalkozás fejlesztése, az ügyfélkör kiépítése, a jogi és gazdasági környezet naprakész ismerete, a folyamatos változásban lévő kommunikációs eszközök megfelelő használata, a célcsoport elérése, a gyártás és értékesítés optimalizálása csak néhány azon feladatok közül, melyeket egy 21. századi vállalkozás a mindennapokban egyidejűleg megoldani kényszerül. A Design Hét Budapest ezért ezúttal arra vállalkozik, hogy változatos szakmai programok, előadások, workshopok segítségével közreműködjön a designvállalkozások piacra lépésének, bemutatkozásának, szakmai fejlődésének elősegítésében, valamint a design mint innovatív eszközrendszer bemutatásában.

 

Díszvendég ország: Dánia

A Design Hét Budapest minden évben egy Díszvendég ország bemutatkozására is lehetőséget ad. Lengyelország (2011), Finnország (2012), Olaszország (2013), Hollandia (2014), Spanyolország (2015), valamint a Visegrádi Országok (2016) után 2017-ben a Dán Királyság kortárs designeredményeit mutatják be a fesztiválon. A Dánia Budapesti Nagykövetségével közösen szervezett eseménysorozatban kiállítások, előadások és kerekasztalbeszélgetések mellett termékbemutatók is helyet kapnak.

Dánia az Egyesült Nemzetek Szervezete által kezdeményezett felmérésben 2016-ban is elnyerte “a világ legboldogabb országa” elismerést. A siker titkaként gyakran a különleges dán életérzést, a ‘hygge’-t emlegetik, mely egyfajta otthonosságot, nyugodt és csendes derűt jelez, mely az elmúlt években szemléletformáló fogalommá vált. A valódi értékeket középpontba helyező, a hagyományokat tiszteletben tartó, az élet apró örömeit hangsúlyozó ‘hygge’ a design világától sem áll távol: a dán exporttermékek jelentős százalékát kitevő designdarabok esetében például elsődleges fontosságú a tartósság, időtállóság és a racionális anyaghasználat. Napjainkban Dánia kreatívipara a nemzeti össztermék mintegy 10%-át teszi ki, ennek jelentős részét a bútoripar és a divattermékek biztosítják. Az évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő dán design sikerének titka ugyanakkor a józan és praktikus gondolkodásmód mellett azon innovatív szemlélet, melynek jegyében a design már a kezdetektől meghatározó szerepet játszik a vállalkozások életében. A designra alapvető vállalatirányítási eszközként tekintő vezetői magatartás és a ‘hygge’ által jellemzett stratégiai szemlélet ötvözete a folyamatok és termékek tervezésében egyaránt döntő fontosságú a dán vállalkozások esetében. A service design ilyen átfogó alkalmazása a magyar kis- és középvállalkozások működése számára is példaértékű lehet, ezért a Design Hét Budapest idei programsorában kiemelt figyelmet élvez majd a design vállalatirányításban betöltött szerepe.

dhb_2017_logo

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda