Connect with us

technokrata

Google felmérés: 2012 óta megkétszereződött az okostelefon-tulajdonosok száma Magyarországon

hands texting with mobile phones in cafe

Dotkom

Google felmérés: 2012 óta megkétszereződött az okostelefon-tulajdonosok száma Magyarországon

Google felmérés: 2012 óta megkétszereződött az okostelefon-tulajdonosok száma Magyarországon

Az eredmények monumentális változásokra világítanak rá

2012-ben átlagosan háromból egy fogyasztónak volt okostelefonja, négy évvel később  ez az arány már több mint 70 százalékos volt. Ma Magyarországon az emberek 61 százaléka használ okostelefont, amely a 2012-es, 22 százalékos adatokhoz képest, közel 177 százalékos növekedést jelent.  

Magyarországon a vizsgált időszakban az okostelefonok elterjedése minden korcsoportot érintett valamilyen szinten, de leginkább a 25 év alatti korosztályt, akik számára az okostelefon a mindennapok megbízható társává vált.

 

A 25 év alatti magyar fiatalok:

  • Mintegy 93 százaléka rendelkezik okostelefonnal
  • 75 százalékuk rendszeresen használ valamilyen keresőprogramot okostelefonján
  • 76 százalékuk tájékozódik termékekről online
  • 67 százaléka néz videókat online legalább egy héten egyszer
  • Egyre több hétköznapi feladatra használja okostelefonját: mintegy 69 százalékuk kizárólag okostelefonjáról olvassa le az időt és 71 százalékuk használja azt ébresztőóraként.

A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek ma már nem csak “használják az internetet”, hanem online élik a mindennapjaikat. Globálisan az okostelefont használók egyharmada már gyakrabban használja az internetet telefonjáról mint számítógépről vagy tabletről. Magyarországon ez az arány 52 százalékos.

Emellett egyre elterjedtebb a különféle eszközök párhuzamos használat is.  2012-ben a magyarok 32 százaléka használt egyet az okostelefon, tablet, számítógép hármasból, míg 39 százalékuk kettőt, és 10 százalékuk mind a hármat használta. Más eszközök használati aránya még ennél is magasabb volt: a megkérdezett magyarok 28 százaléka használ internet-hozzáféréssel rendelkező televíziót, azaz smart tévét.   

Az kutatás keretében a Google és a Kantar TNS több mint 625 ezer fogyasztót kérdezett meg világszerte az elmúlt 5 évben.

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek