Connect with us

technokrata

Ezt a lépést minden cégvezetőnek meg kell tennie!

tech_development

Dotkom

Ezt a lépést minden cégvezetőnek meg kell tennie!

Akadályból lehetőség! Mit tehet egy nagyvállalat?

A Dell EMC közelmúltban végzett Digital Transformation Index felméréséből kiderül, hogy a digitális áttérés egyetlen iparágban sem zökkenőmentes. Noha a felmérésben részt vevők 52%-a tapasztalt jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, a nagyvállalatok mégis kénytelenek fokozni a tempót. A felmérésben több mint 4000 felső vezető vett részt 16 különböző országból, akiknek mintegy fele úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat.

A statisztikák azonban pozitív változásokat is jeleznek, például azt, hogy a nagyvállalati piac végre kezd alkalmazkodni az ügyféligények dinamikus változásaihoz, és egyre korszerűbb informatikai infrastruktúrákat alkalmaznak. A fokozatosan internetessé váló, globális üzleti környezetben hamarosan a gyors piacra jutás és a szervezeti rugalmasság jelenti majd a siker kulcsát. Az ügyfélközpontú megközelítés igénye és az alkalmazottak megváltozott elvárásai mellett a felsővezetők azt is kénytelenek tudomásul venni, hogy az egyik legfőbb költségvetési prioritás az informatika korszerűsítése lesz.

Fokozódik a verseny

A technológia egy lehetőség a cégeknek, de akár meg is változtathatja a feltételeket bármely iparágban a vállalatok méretétől függetlenül. A Dell EMC által megkérdezett felsővezetők 78 százaléka szerint vállalkozásuk legnagyobb konkurenciáját a kisebb méretű, a technológiát sokkal inkább középpontba helyező, alacsonyabb működtetési költségű és jóval rugalmasabb digitális startupok jelentik. A felmérésben részt vevők 62 százaléka jelezte, hogy tud iparágában olyan vállalatokról, amelyek a digitális eszközök és új technológiák révén válhattak piaci szereplővé.

Fejlődni kell!

Az adatok azt mutatják, hogy a nagyvállalati szektor ugyan reagál az új, digitális környezet támasztotta igényekre, ám számos kihívás hátráltatja a szélesebb körű digitális áttérést. A Dell EMC a digitális áttérés legfontosabb jellemzőiként a rugalmas innovációt, az új lehetőségek előrejelzését, a fokozott átláthatóságot és megbízhatóságot, a személyes élmények középpontba helyezését, valamint a valós idejű, folyamatosan elérhető keretrendszerben végzett munkát nevezi meg. A 4000 válaszadó mindössze egyharmada állította, hogy vállalatuk követi ezeket az alapvetéseket, és csupán hét százalékuk alkalmazza a fenti öt irányelv mindegyikét.

Túl az akadályokon

A digitális áttérés előtt álló vállalatok esetében több olyan tényező rajzolódik ki, amely gátat szab az IT infrastruktúra modernizálásának. Egyrészt az anyagi háttér és az erőforrások hiánya, amelyet a kutatásban részt vevők harmada is megerősített. Ugyanakkor a technológiák szállítói gyakran pénzügyi szolgáltatásokat is kínálnak, hogy a vállalatok az anyagi lehetőségeikre szabott fizetési ütemezéssel jussanak új megoldásokhoz. Továbbá az olcsóbb, hatékonyabb virtualizációs és felhőalapú technológiák fejlődésével csökkennek a hardverre és karbantartásra fordított költségek. Ezek a technológiák költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik a végrehajtást.

Egy másik szempont a megfelelő készségekkel és szaktudással rendelkező munkatársak képzése és kiválasztása. A technológiai szektorban egyre nehezebb olyan tapasztalt szakembereket találni, akik felügyelni tudják az áttérést, bár a különálló részlegek együttműködésével vagy az új technológiák végrehajtását felügyelő külső tanácsadók rövid távú bevonásával csökkenthető a hiány.

Akik az élen járnak

A kutatásból az is kiderül, hogy különösen az informatikai, a marketing, a pénzügyi és az ügyfélszolgálati részlegnek van szüksége modern informatikai infrastruktúrára. A digitális áttérés kivitelezéséhez tapasztalt informatikai szakemberekre van szükség, ugyanakkor az ügyféligények is egyértelműen befolyásolják az új megoldások alkalmazásáról születő döntéseket.

Csak a leggyorsabbak maradnak

A vállalati és fogyasztói technológiai platformok folyamatosan fejlődő világában minden eddiginél fontosabb, hogy egy vállalat megbízható digitális stratégiával rendelkezzen. A stratégia sikeres megvalósításához a vezetőknek fel kell mérniük cégük üzleti igényeit, a piaci trendeket, az ügyféligényeket, valamint a projekt finanszírozásához és felügyeletéhez rendelkezésre álló erőforrásokat. Ebben nyújthatnak segítséget a rendelkezésre álló digitális eszközök, valamint a szállítók, viszonteladók és tanácsadók nyújtotta támogatás és a rugalmas finanszírozási lehetőségek.

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd