Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem is gondolnád, miket néznek Instagramon a magyarok

Dotkom

Nem is gondolnád, miket néznek Instagramon a magyarok

Átfogó kutatás készült, sok meglepő információval.

Naponta 80 millió poszt, 3,5 milliárd like, regisztrált a pápa, és megjelentek az egy nap alatt eltűnő tartalmak – sűrű év áll az Instagram mögött, melyet jól példáznak a hazai számok is. A második Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy az elmúlt egy évben csökkent a megosztási, de nőtt a követési kedvünk, melynek legnagyobb nyertesei a hazai hírességek, de nincs okuk panaszra a magyar márkáknak sem. Az Instán kívül aktívan használt közösségi platform egyértelmű győztese a Snapchat, ahol a válaszadók közel 40 százaléka megtalálható.

instagramlogo

A tavalyi évhez képest csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak – derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből. A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ – ez nem változott tavalyhoz képest –, ám idén 30 százalékról 50 százalékra ugrott a hazai celebeket követők száma. A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek. „A képmegosztó app népszerűsége töretlen úgy a civilek, mint a híres emberek körében. Idén március 19-étől például az Instagram felhasználói között köszönthetjük Ferenc pápát is, aki több mint 3 millió követőt szerzett már. Érdekesség, hogy Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van ezen a platformon” – mondta el Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója és a projekt vezetője.

Direkt vagy bújtatott? Meglepő eredmény

Az ebook formában letölthető kutatási eredmények alapján elmondható, hogy a szelfik térhódítása még korántsem ért véget: minden 2. hölgy és minden 3. férfi készít rendszeresen magáról fotót, azonban egy másik ember önarcképét már kifejezetten idegesítő tartalomként jegyzik, kivételt ez alól mindössze a celeb szelfik jelentenek. „Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen” – avatott be a kulisszák mögé Dukai Regina. „A tavalyi adatokhoz képest minimálisan csökkent a márkák iránti vonzódás, de így is minden második válaszadó követ vállalkozást vagy brandet. A celeb promóció azonban a márkáknak is kedvező lehet, hiszen a bújtatott termékelhelyezés sokkal eredményesebben működhet úgy, hogy a követők folyamatosan azt kérdezik, milyen rúzst, napszemüveget visel, vagy hol issza a reggeli kávéját. Fontos üzenet, hogy a klasszikus hirdetést a megkérdezettek fele kifejezetten idegesítőnek találja” – tette hozzá Boroznaki Gergő.

edzeselfie

Topon a Topjoy

A követők számának változása alapján a magyar brandek számára is fordulópont volt az elmúlt egy év. A dobogó első fokára idén a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel (tavaly a top5-ben nem szerepelt), melyet a Sugarbird (64 400) és a BP Shop Budapest (33 100) követ. A hazai divatcégek és médiumok sem panaszkodhatnak: előbbi esetében a Sugarbird vezet fölényesen, maga mögött hagyva a Nanushkát (25 200) és Daalarnát (20 600), míg utóbbinál a tv2 (58 500), a Glamour (41 200) és az Index (31 000) versenyeznek az elsőségért. „Az üzleti felhasználók számára több fontos tendencia rajzolódott ki a felmérésből. Míg például a Facebookot, Pinterestet, Twittert ugyanannyian használják, mint tavaly, a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (kb. 40%). Az ebookban ezért külön fejezetet szenteltünk neki, melyből kiderül például, hogy egy tipikus felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő hölgy. A Snapchat támadására azonban friss visszavágás történt az Instagram Stories és a Messenger Day irányából” – mondta el Boroznaki Gergő, a projekt vezetője.

Top5 magyar márka:

1. Topjoy (82.000)

2. Sugarbird (64.400)

3. BP Shop Budapest (33.100)

4. DM Magyarország (26.900)

5. Nanushka (25.200)

Top5 médium:

1. tv2 (58.500)

2. Glamour (41.200)

3. Index (31.000)

4. Cosmopolitan (24.900)

5. Marie Claire (18.200)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés