Connect with us

technokrata

Nincs még egy olyan cég itthon, mint a Telekom

Sustainability

Dotkom

Nincs még egy olyan cég itthon, mint a Telekom

Legalábbis ami a fenntarthatóságot illeti.

A Magyar Telekom kiadta a 2015-ös évet összegző fenntarthatósági jelentését, amely beszámol a harmadik 5 éves fenntarthatósági stratégia eredményeiről (2011-2015). Ezek közé tartozik a karbonsemleges működés elérése, a fenntarthatóság felé mutatónak értékelt termékekből és szolgáltatásokból származó bevételek arányának 21%-ra növelése, valamint a 2015. év során befejeződött a stratégiai kiemelt célként is megfogalmazott fenntartható szállítóiláncmenedzsment-folyamat kialakítása. A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése a tavalyi évhez hasonlóan idén is a Global Reporting Initiative (GRI – Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés) negyedik generációs GRI G4 irányelvek szerinti „teljeskörű” (Comprehensive) megfelelőségi szinten készült. A minősítést a PricewaterhouseCoopers Könyvvizsgáló Kft. az ISAE 3000 nemzetközi standard alapján végezte. Világviszonylatban jelenleg a Magyar Telekom mellett mindösszesen 3 vállalat publikált „teljeskörű” jelentést – a 2015. évi tevékenységéről – a telekommunikációs szektorban.

„A 2015-ös év legnagyobb fenntarthatósági sikerének azt tartom, hogy a teljes vállalatcsoport működése karbonsemlegessé vált. Ezt az eredményt elsőként értük el a nagyvállalatok között Magyarorszá­gon, kevesek mondhatják el magukról ugyanezt világ­szerte is” – fogalmazott a 2015-ös évet összegző Fenntarthatósági Jelentés kapcsán Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója. Az eredményt a teljes Magyar Telekom Cso­port (beleértve a hazai és külföldi leányvállalatokat is) érte el szén-dioxid-kibocsátásának  kiváltásával. Egyrészről a Csoport a magyarországi elektromosenergia-felhasználását 100 száza­lékban megújuló energiaforrásból biztosította, másrészről a fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátását zöld projektek támogatásá­val semlegesítette.

Sustainability

A fenntartható működéshez közvetlenül járultak hozzá a Telekom munkatársai is: a TeleBike munkatársi kerékpárkölcsönző-rendszer használatával 2015-ben 15 226 km megtett távolságot és ezzel 2 862 kg CO2-kibocsátást váltottunk ki. 2015-ben 2 372 kolléga távmunkázott összesen 54 342 napon, amivel megközelítőleg 1,8 millió kilométert és 10 évnyi utazást spóroltak meg. A Magyar Telekom Csoport papírfelhasználása is tovább csökkent, több mint 15%-kal, így az évek óta megfigyelhető tendenciát 2015-ben is sikerült megtartani.  Ehhez hozzájárult például, hogy a Telekom bevezette üzleteiben az e-aláírási módot. Az üzletekben havonta csaknem félmillió ügyletet hajtanak végre, és ezzel együtt közel 3 millió oldalt nyomtattak. Az ezzel járó papír-felhasználási költségek csökkentése és a folyamatok egyszerűsítése céljából alakította át a vállalat az üzletek működését. A Magyar Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papíralapú megállapodást. Ennek keretében az elektronikus aláírást követően november elején megkezdte a vállalat a papíralapú Általános Szerződési Feltételek kiváltására szolgáló e-ÁSZF-tabletek kiszállítását és telepítését.

A Magyar Telekom 2015-ig tartó Fenntarthatósági Stratégiájának egyik kiemelt prioritású feladata volt a fenntartható termékek részarányának növelése a portfolióban. A Telekom fenntarthatóság felé mutatónak értékelt termékekből és szolgáltatásokból származó bevételei évről évre növekednek, míg 2011-ben 13%, addig 2015-re ez az arány 21%-ra nőtt a teljes bevételhez képest. A Telekom fenntarthatósági bevételei 16%-a készülékeladásból, 84%-a szolgáltatásokból származott. A 2015-ben kialakított fenntartható beszállítóiláncmenedzsment-folyamat célja, hogy a Magyar Telekom fenntarthatóság iránti elkötelezettsége váljon beszállítóink működésének részévé, és a vállalat fenntarthatósági alapelvei és elemei a beszállítóinál is jelenjenek meg..

magyar_telekom_3

A Magyar Telekom – már két évtizede – kiemelt figyelmet fordít társadalmi felelősségvállalási, azon belül támogatási programjainak kiválasztására és megvalósítására. Ennek keretében 2015-ben összesen 10 önkéntes program valósult meg, és ezen alkalmakon összesen 649 telekomos önkéntes 4 412 munkaórában vett részt. A programokkal 21,8 millió forint elvi önkéntes hozzájárulást nyújtottunk a társadalomnak. 2015-ben ötödik alkalommal rendezte meg a Magyar Telekom az önkéntesség világnapjához kapcsolt Adni jó! sütiakciót a Fenntarthatósági Média Klub tagjaival közösen. Az akció kedvezményezettje az Autistic Art Alapítvány volt, amely autista fiatalok számára fenntartott lakóotthonokat támogat, valamint művészetterápiás foglalkozásokat szervez otthonaiban. Az egyszerre több telephelyen megrendezett esemény során közel 1,7 millió forint gyűlt össze, amit a Telekom további hárommillió forint adománnyal egészítette ki. A Magyar Telekom 100%-os tulajdonában álló T-Systems Magyarország 2015-ben több olyan együttműködés mellé állt, amelyek hozzájárulnak egy megújuló társadalmi környezet kialakításához. Az Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve, összesen 15 millió forint értékben járult hozzá a szervezet céljaihoz, folytatva a 2013-ban megkezdett közös munkát. 5 millió forint értékben tovább folytatta a kastélyosdombói Szociális és Fejlesztő Központ támogatását újabb „sorsfordító ház” vásárlásával. Az orosházi otthonban a felzárkózást segítő – felnőttek és gyerekek részére egyaránt használható – IT-szoba kialakítását támogatta 5 millió forinttal, a szolnoki családok átmeneti otthonában pedig a fenntartható működést segítette elő a fűtésrendszer korszerűsítésével szintén 5 millió forint adománnyal.

A Magyar Telekom Digitális Híd Kistelepüléseken elnevezésű, a digitális felzárkóztatást célzó programja keretében a vállalat önkéntes szakmai csapata 3000 fő alatti, elmaradottabb, hátrányos helyzetben lévő kistelepülésekre látogat el, amelynek során egy hatékony, egyénre szabott ismeretterjesztést, informatikai oktatási tevékenységet nyújt. 2015-ben a Telekom digitális hidászai megtartották a 200. Digitális Híd rendezvényt. A Magyar Telekom 2015 végén indította el a Legyél Te is Informatikus! programját, amely a pálya­orientációra összpontosítva mutatja meg a diákoknak az informatikus szakma pers­pektíváit. A foglalkozás 45 perces tanórák keretében történik, az önkéntes előadók a Magyar Telekomnál és a T-Systems Magyarország­nál dolgozó informatikus szakemberek. 2015-ben tovább folytatódott az Okosdigitális program is: 52 kollégánk tartott előadásokat iskolás gyerekek­nek az ország több különböző pontján, több mint 300 iskolában, 485 órában. Ezzel csak 2015-ben 12 576 gyermekhez juttattuk el a biztonságos inter­netezéssel és mobilkommunikációval kapcsolatos információkat.

A Magyar Telekom a széles nyilvánosság előtt, a médiában is fontosnak tartja a fenntarthatóság gondolatainak terjesztését, ezért a Fenntarthatósági Média Klubbal együttműködésben idén is meghirdette a Fenntarthatósági Sajtódíjat, hogy összesen három kategóriában ismerje el azokat az újságírói teljesítményeket, amelyek ezt a célkitűzést aktívan támogatják. A pályázat eredményhirdetésére a 9. Fenntarthatósági Napon, szeptember 24-én kerül sor.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek