Connect with us

Évtizedes sztereotípiákat döntött le három magyar lány

Portrait of lovely schoolgirl looking at computer monitor while

Dotkom

Évtizedes sztereotípiákat döntött le három magyar lány

Három tizenéves Skool-os lány, számos elhivatott önkéntes, és a Geometry Global összefogásával készült el az a kreatív kampány, amely a lányok által fejlesztett Scratch játékon keresztül mutatja meg, hogy milyen akadályok és előítéletek nehezítik ma Magyarországon egy kódolni vágyó lány mindennapjait.

A 2014 júniusa óta működő non-profit szervezet, a Skool fiatal lányokat vezet be a technológia világába. A szervezet missziója, hogy minél többen felismerjék: a programozási ismeretek elsajátítása nemektől független tevékenység. A siker záloga pedig kizárólag a megfelelő nyitottság, érdeklődés és szorgalom kérdése – nem pedig azé, hogy milyen színű pelenkába születik valaki.  A non-profit szervezet a lányok számára megszervezett szombati programozó foglalkozások és a nyári táborok mellett most egy kreatív kampányon keresztül is szeretné minél szélesebb társadalmi körben is megmutatni, milyen  sztereotípiák élnek ma is a tech szektorban.

A három tizenéves Skool-os lány a Skool egyik fő oktatója segítségével fejlesztette azt a Scratch játékot, melyben a játék főszereplője, egy olyan fiatal lány, aki több szinten és élethelyzetben is szembesül azzal a társadalmi előítélettel, miszerint a számítástechnika és programozás világa nem lányoknak való tevékenység – az a fiúk/férfiak világa. A játék során különböző szereplők próbálják meg letörni a lelkesedését, és eltántorítani attól, hogy a számítógépet kreatívan használhassa alkotásra. A játék során a játékos maga is szembesülhet azzal a kutatások által bizonyított ténnyel, hogy a tech szektorban a lányokkal szemben fennálló sztereotípiák sokszor bújtatottak. Az elbátortalanításhoz már az is elég, ha azt sugalljuk, hogy ezen a területen a fiúk jobban teljesítenek, a lányok pedig “hasznosabbak” a konyhában.

Portrait of lovely schoolgirl looking at computer monitor while

A játék készítésében a Skool együttműködő partnere a Geometry Global volt, akik az ötletadástól a kampány kreatív kidolgozásáig vezényelték a projektet. “Szerettünk a projekten dolgozni, mert úgy éreztük, hogy sikerült rátalálnunk egy olyan nyelvre, amelyet a kislányok és az ipar elismert szakemberei is ismernek: a videójátékok magával ragadó, azonosulást és empátiát erősítő nyelvét. Azt pedig, hogy jó úton jártunk a gondolkodásunkkal a reklámszakma is visszaigazolta: már eddig is két díjat nyert a projekt” – nyilatkozta Sályi Réka, a Geometry Global vezetője.

A játék tartalmi előkészítésében részt vett Dr. Nagy Beáta, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora, szociológus, a műszaki- és természettudományos területeken fennálló nemi sztereotípiákról szóló könyv, a “Háttérben” írója.

A Skool és a Geometry közös játékát itt lehet megtekinteni: www.skool.org.hu/jatek



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő