Connect with us

Hirdetés

technokrata

Évtizedes sztereotípiákat döntött le három magyar lány

Dotkom

Évtizedes sztereotípiákat döntött le három magyar lány

Három tizenéves Skool-os lány, számos elhivatott önkéntes, és a Geometry Global összefogásával készült el az a kreatív kampány, amely a lányok által fejlesztett Scratch játékon keresztül mutatja meg, hogy milyen akadályok és előítéletek nehezítik ma Magyarországon egy kódolni vágyó lány mindennapjait.

A 2014 júniusa óta működő non-profit szervezet, a Skool fiatal lányokat vezet be a technológia világába. A szervezet missziója, hogy minél többen felismerjék: a programozási ismeretek elsajátítása nemektől független tevékenység. A siker záloga pedig kizárólag a megfelelő nyitottság, érdeklődés és szorgalom kérdése – nem pedig azé, hogy milyen színű pelenkába születik valaki.  A non-profit szervezet a lányok számára megszervezett szombati programozó foglalkozások és a nyári táborok mellett most egy kreatív kampányon keresztül is szeretné minél szélesebb társadalmi körben is megmutatni, milyen  sztereotípiák élnek ma is a tech szektorban.

A három tizenéves Skool-os lány a Skool egyik fő oktatója segítségével fejlesztette azt a Scratch játékot, melyben a játék főszereplője, egy olyan fiatal lány, aki több szinten és élethelyzetben is szembesül azzal a társadalmi előítélettel, miszerint a számítástechnika és programozás világa nem lányoknak való tevékenység – az a fiúk/férfiak világa. A játék során különböző szereplők próbálják meg letörni a lelkesedését, és eltántorítani attól, hogy a számítógépet kreatívan használhassa alkotásra. A játék során a játékos maga is szembesülhet azzal a kutatások által bizonyított ténnyel, hogy a tech szektorban a lányokkal szemben fennálló sztereotípiák sokszor bújtatottak. Az elbátortalanításhoz már az is elég, ha azt sugalljuk, hogy ezen a területen a fiúk jobban teljesítenek, a lányok pedig “hasznosabbak” a konyhában.

Portrait of lovely schoolgirl looking at computer monitor while

A játék készítésében a Skool együttműködő partnere a Geometry Global volt, akik az ötletadástól a kampány kreatív kidolgozásáig vezényelték a projektet. “Szerettünk a projekten dolgozni, mert úgy éreztük, hogy sikerült rátalálnunk egy olyan nyelvre, amelyet a kislányok és az ipar elismert szakemberei is ismernek: a videójátékok magával ragadó, azonosulást és empátiát erősítő nyelvét. Azt pedig, hogy jó úton jártunk a gondolkodásunkkal a reklámszakma is visszaigazolta: már eddig is két díjat nyert a projekt” – nyilatkozta Sályi Réka, a Geometry Global vezetője.

A játék tartalmi előkészítésében részt vett Dr. Nagy Beáta, a Budapesti Corvinus Egyetem professzora, szociológus, a műszaki- és természettudományos területeken fennálló nemi sztereotípiákról szóló könyv, a “Háttérben” írója.

A Skool és a Geometry közös játékát itt lehet megtekinteni: www.skool.org.hu/jatek



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés