Connect with us

Hirdetés

technokrata

A jövőben lebilincselő élmény lehet minden sportközvetítés!

Dotkom

A jövőben lebilincselő élmény lehet minden sportközvetítés!

Az Ericsson bemutatta Pierót, a sportközvetítésekhez kifejlesztett kiterjesztett valóság grafikát.

Az Ericsson bejelentette a Piero Augmented Reality szoftvert, egy olyan élvonalbeli szoftverrendszert, amellyel a műsorszolgáltatók tovább színesíthetik a sportprogramjaikat és még lebilincselőbb élményt kínálhatnak nézőiknek.

Az Ericsson Piero Augmented Reality megoldásával a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során. A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D grafikus képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből. A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben.

piero

A piacvezető technológia, amely globálisan a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n mutatkozott be, egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatásba. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők:

  • 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg
  • 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján
  • Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg
  • Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során
  • A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről
  • 3D Shots on goal – a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél
  • Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján

Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. A Piero Augmented Reality lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat.”

piero2

A Piero Augmented Reality az Ericsson termékkínálatának része. A Piero az Ericsson globális szinten vezető valós idejű sport grafikai szoftvere, amelyet kifejezetten műsorvezetők és TV műsorszolgáltatók számára terveztek, hogy segítségével színesíteni és elemezni lehessen a sportközvetítéseket. A felhasználóbarát és megbízható rendszert kínáló Piero szoftvert több, mint 50 műsorszolgáltató használja a világon, hogy hatásos, gyors és pontos grafikus elemzéseket készítsenek a sportműsorokról, és hogy emeljék a nemzetközi sportesemények, például az olimpiai játékok közvetítésének színvonalát.

Képfelismeréssel és csúcstechnológiás grafikus átfedések alkalmazásával az Ericsson Piero szoftvere lebilincselő és informatív szemléltető effektusokkal és statisztikákkal fűszerezi a sportesemények videóanyagait. A Piero platform rendkívül sokféle grafikus effektus alkalmazását támogatja a videófelvételekben, az egyszerű jelölésektől és számlálóktól kezdve az olyan kifinomultabb effektusokig, mint az aktivitás térképek, a formációk és a 3D berepülések, amelyek élő produkciókhoz és sportösszefoglalókhoz használhatók. A Piero sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig.

Minden nap a világ minden kontinensén az emberek olyan televíziós műsorokat néznek, amelyeket Európában, a Közel-keleten, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben, illetve az Egyesült Államokban több, mint 2500 Ericsson alkalmazott készít és közvetít. Az Ericsson a tartalomfeltáró szolgáltatások legnagyobb szolgáltatója Európában: több, mint 30 nyelven és több, mint 3000 TV csatornával kapcsolatban biztosít meta adatokat, képeket, keresési funkciókat és ajánlásokat. Minden évben az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletága több, mint 2,7 millió órányi műsort szolgáltat több, mint 90 nyelven és 500-nál is több TV csatornán a világ minden részén. Ezen kívül több, mint 230 000 órányi feliratozást biztosítunk évente – ebből több, mint 100 000 órányi az élő műsor.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés