Connect with us

technokrata

Ha azt gondoltad, nem veszik már az iPhone-t, tévedtél!

apple-money-logo

Dotkom

Ha azt gondoltad, nem veszik már az iPhone-t, tévedtél!

Olyan negyedéven van túl az Apple, ami még az elemzőket is meglepte!

Közzétette az első negyedévről szóló jelentését az Apple, amely a kaliforniai vállalat furcsa számítási szokásai szerint a karácsonyi szezont takarja. Az nem meglepetés, hogy az ünnepi időszak igen jövedelmezően telt a gyártó számára, hiszen ez így megy évek óta, ám most olyan történt, amire sok elemző nem számított: újra rekordokat döntöttek az eladási mutatók.

Az Apple ugyanis két százalékkal, 75,9 milliárd dollárra növelte a bevételét, amelyből 18,4 milliárd dollárnyi haszont zsebeltek be. Talán nem meglepő, hogy a szép eredményekért leginkább az iPhone felel, az okostelefon a bevételek 67,98%-át hozta, mivel összesen 74,8 millió darabot adtak el belőle.

iphone_6s

Nem ilyen jó az iPad helyzete, a hagyományosan hosszú csereciklussal operáló kategória most is csökkenő eladásokon van túl,  hiszen összesen alig 16,1 millió tabletet adott el az Apple, az 25%-os visszaesésnek felel meg a 2014-es karácsonyi időszakhoz képest.

A Mac-ek eladásai is csökkentek, ám az Apple-t messze nem súlyotta olyan mértékben a PC-piac hanyatlása, mint a többieket, alig 4%-kal adtak el kevesebb eszközt, így 5,3 millió PC-n található meg a logójuk.

Nem alakult rosszul a karácsonyi szezon a gyártó szolgáltatásainak sem, az Apple Music-ot, az iCloud-ot és az App Store-t is magába tömörítő kategória 6 milliárd dollárnyi bevételt hozott össze, ami 26 milliárddal több az előző év azonos időszakához mérten.

topic-apple-watch

A legkérdekesebb azonban mégis az “Egyéb” kategóriaként számon tartott rész szereplése, hiszen ez az, ahova 2015 tavaszán az Apple Watch is megérkezett. Bár a kaliforniai vállalat továbbra sem árulja el, hogy hogyan teljesít az okosóra, látványos, hogy a kategória 2014-hez képest nem kevesebb, mint 62%-kal növelte a bevételeit, így 4,4 milliárdos eredményt értek el. Bár a Beats és a többi Apple kiegészítő is ezt a kategóriát erősíti, a jó szereplés szinte biztosan az Apple Watch-nak köszönhető.

Az biztos, hogy a második negyedév visszaesést hoz majd, hiszen a karácsonyi szezon után természetszerűleg csökkennek az eladások.

Forrás: iMagazin



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek