Connect with us

Ez most a vállalatok egyik legnagyobb félelme

digital_world

Dotkom

Ez most a vállalatok egyik legnagyobb félelme

A Fujitsu szerint a digitális átalakulás még sok kérdést rejt magában.

Európa cégvezetői egyetértenek abban, hogy a digitális átalakulás a jövőbeni siker kritikus előfeltétele, ugyanakkor egy Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Svédországban és Németországban végzett felmérés közzétett eredményeiből az is kiderül, hogy a vállalatok többsége nem rendelkezik egyértelmű stratégiával e cél megvalósításához. Sőt, a legtöbben még mindig hazárdjátéknak tartják a digitalizálást.

Az iparági szakértők közül sokan a „digitális átalakulás éveként” jellemzik 2016-ot. A Gartner elemzője, Michael Burkett szavait idézve: „A digitális üzletvitel az IT-vezetők és a digitalizálásban élen járó vállalatok stratégiai jövőképéből egyre inkább valódi versenytényezővé alakul.” A szervezetek háromnegyede egyetért abban, hogy a digitális átalakulás stratégiai fontosságú üzleti prioritás, de a válaszadók ugyanilyen arányban bizonytalanok digitális döntéseik helyességében.

digital_world

A több mint 600 felsővezető és IT-költségvetésért felelős döntéshozó nézeteit vizsgáló felmérés tanúsága szerint az iparágban többnyire optimistán ítélik meg a digitális átalakulás kilátásait. A vezetők biztosak abban, hogy a szervezetük képes lesz lebonyolítani az átalakulási programot, és túlnyomó többségük szeretne akár gyorsabban is haladni. Abban is egyetért a többség, hogy a megfelelő gyorsaságú digitalizálás hiánya komoly hátrányokat okozhat pl. a produktivitás, az üzleti reagálókészség, valamint az ügyfélhűség és -megtartás terén.

„A felszínt kicsit megkapargatva nem tűnik megalapozottnak a digitális átalakulással kapcsolatos üzleti optimizmus” – mutat rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke és a EMEIA-régióbeli vezetője. „A felmérés alapján a vezetőknek csupán egynegyede biztos a digitális átállással kapcsolatos döntései helyességében, míg kétharmaduk kockázatosnak tartja a digitális átalakulási projekt sikerét.”

Bár széles körben elismerik, hogy a digitális átalakulás befolyásolja, mennyire képes egy szervezet értéket teremteni ügyfeleinek, a Fujitsu felmérése komoly különbségeket azonosított a digitális projektek stratégiai prioritásai terén. Főbb megállapítások:

  • A válaszadók egyharmada nyilatkozott úgy, hogy a digitális prioritások tökéletesen össze vannak hangolva egymással szervezetükön belül.
  • A vezetők fele úgy véli, hogy a digitalizálás feladatát legjobb az IT-szervezetre bízni.
  • A cégvezetők egyharmada szerint már eddig is túlköltekeztek a digitális projektek terén.
  • Csak a megkérdezettek egynegyede „tökéletesen biztos” abban, hogy helyesen választott.

Tait hozzáteszi: „A digitális átalakulás egyre fontosabb szerepet játszik a társadalom és a gazdaság stabilitásának fenntartásában. A fejlődéshez a vállalatoknak gyorsabban kell ötvözniük egymással a technológiát és az új ötleteket. A felelősségi körök tisztázatlansága és az egymásnak ellentmondó prioritások azonban hátráltatják a sikert. A Fujitsu mindent megtesz azért, hogy támogassa ügyfeleit a digitális átalakulás útján, és segíti őket a megfelelő egyensúly megteremtésében a digitális világban való sikeres működés, és a zökkenőmentes átalakulás érdekében.”

intelligentcity

A Fujitsu definíciója szerint az átalakulás lényege a digitális szakadék áthidalása az új ügyféloldali élmény és az alapvető operatív folyamatok és információk integrálásával. Ez a folyamat kulcsfontosságú a jövőbeni sikerhez, ugyanakkor sok vállalat nem méri fel kellőképpen a gyengén előkészített megvalósítás kockázatát. Minden ügyfélnél máshol van az egyensúly. Nem lineáris a folyamat, és nincs egyetlen kizárólagos és üdvözítő megoldás.

A valóban digitális működéshez fontos, hogy a digitális technológia végponttól-végpontig támogassa a szervezet folyamatait. Ki kell alakítani a digitális ügyfélélményt, és ezt zökkenőmentesen össze kell kapcsolni a támogató backend-rendszerekkel és -infrastruktúrával.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda