Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ez egy igazi magyar siker: A Ustream mostantól az IBM-é

Dotkom

Ez egy igazi magyar siker: A Ustream mostantól az IBM-é

Az IBM a Ustream megvásárlásával bővíti felhőalapú videószolgáltatásait.

Az IBM bejelentette, hogy megvásárolta a Ustream Inc. felhőalapú, élő videostreaming szolgáltatást nyújtó vállalatot. Ez a lépés kibővíti az IBM Cloud platformját, amelynek segítségével a vállalati ügyfelek felfedezhetik és kiaknázhatják a videóban, mint rendkívül gyorsan fejlődő digitális médiumban és adat-eszközben rejlő lehetőségeket. Az IBM a tranzakció pénzügyi részleteit nem közölte, ám pletykák szerint nagyjából 130 millió dollárt (37,5 milliárd forintot) fizettek a magyar alapítású streamingszolgáltatóért.

A Ustream vállalatok és műsorszolgáltatók számára biztosít felhőalapú videostreaming, azaz internetes műsorsugárzási lehetőséget, a vállalati közleményektől kezdve az élő koncertközvetítésig. A cég mintegy nyolcvanmillió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel – számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.

A Ustream ahhoz az újonnan megalakult IBM Cloud Video Services üzletághoz csatlakozik, amely az IBM kutatás-fejlesztési laborjaiból és a stratégiai felvásárlásokból származó eszközöket ötvözi. Az IBM mindezzel olyan erőteljes videószolgáltatási portfóliót épít ki, amely magába foglalja a nyílt API, azaz programozói kezelőfelületek fejlesztését, a digitális és vizuális analitikát, a kiegyensúlyozott teljesítményt és az egyszerűsített menedzsment-feladatokat számos globális iparág számára.

IBM-Earnints

Az egység Braxon Jarratt vezérigazgató irányításával működik majd, és a felhőalapú videószolgáltatásban és szoftverekben rejlő, az IBM becslése szerint 105 milliárdos dollárra rúgó üzleti lehetőség kiaknázását tűzte ki célul.

Mára a fogyasztókkal és a munkatársakkal való viszony szorosabbra fűzésének egyik legfőbb eszközévé vált a videótartalmak széles skálája, a webcastoktól kezdve a konferencia-közvetítéseken, képzési és oktatási webinarokon át az ügyfélszolgálati anyagokig, vagy a “hogyan csináld” videókig.

Mindennek eredményeként az ügyfelek minden iparágban biztonságos, mérhető és nyitott felhő alapú megoldásokat igényelnek a videószolgáltatások menedzseléséhez. Ez különösen lényeges annak tükrében, hogy kutatók becslése szerint a világ adatmennyiségének nyolcvan százaléka strukturálatlan és a sötétben rejtőzik a számítógépes rendszerek számára, így ezeket a forrásokat nem tudják hatékonyan kezelni, feltárni. Ennek az adathalmaznak jelentős részét a videótartalmak alkotják.

Az új IBM Cloud Video Services üzletág a világ legátfogóbb videókínálatát nyújtja

Az IBM Cloud az új Cloud Video Services üzletágba vonja össze transzformációs tevékenységeit azért, hogy számos iparágban segítse ügyfeleit annak érdekében, hogy azok stratégiai adatforrásba integrálhassák a videótartalmakat. Ennek részét képezik a média és szórakoztatóipari, a kereskedelmi, az oktatási és a kormányzati szolgáltatások is.

Az üzletág egyesíti a Ustream eszközeit valamint a nemrégiben felvásárolt Clearleapet is. Olyan megoldásokat is létrehoz majd, amelyek az IBM egyéb érdekeltségeinek – többek között az Aspera és a Cleversafe – technológiáit, egyben az IBM K+F innovációit integrálják. Az IBM videó- és digitális média technológiák terén szerzett fejlesztői tapasztalatai hosszú évekre tekintenek vissza és a cég több mint 1000 szabadalmat jegyez olyan területeken, mint a vizuális elemzés, valamint a nagy videó- és digitalis képtárakban történő keresés, indexálás. Az IBM négy Emmy díjat is nyert a videózással kapcsolatos innovációiért.

Egyesítve ezeket az innovációkat, az IBM olyan vezető felhőplatformot alakít ki amely lehetővé teszi az ügyfelek számára az élő és az on-demand videótartalmak egyszerű feltöltését, tárolását és menedzselését, analitikai és nyelvi eszközökkel, szerzőijog-menedzsmenttel megtámogatva, továbbá biztosítva a videók globális elérését.

ustreamiroda

A Ustream élő videostreaming szolgáltatásai

A Ustream portfólió magját a nyílt Ustream Fejlesztési Platform jelenti, ami lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyéni videólejátszó alkalmazásokat alkossanak bármely eszközre, beágyazzák a videót bármely applikációba, mindezt megbízható módon. Az ügyfelek használhatják a vállalat valós idejű közösségi hangulat elemzési eszközét, amellyel a közönség által az élő közvetítési tartalomra adott reakcióit lehet felmérni. Az IBM integrálni fogja a Ustream fejlesztési platformát a Bluemixbe, azért, hogy az ügyfelek elkülönített videószolgáltatást nyújthassanak a fejlesztőknek.

A Ustream portfóliója tartalmaz továbbá számos videómegoldást, beleértve a Ustream Demandot, ami lehetővé teszi a marketingesek számára az automatikus leadgyűjtést, az adatok integrálását a munkafolyamataikba, valamint az élő és az on-demand tartalmak egyetlen kezelőfelületről történő menedzselését. A Ustream Align a biztonságos, cégen belüli, alkalmazottak közötti kommunikációt teszi lehetővé, a Ustream Pro Broadcasting pedig nagyfelhasználók számára kínál élő videóstreaminget.

 

A Ustream központja San Franciscóban van, fejlesztési részlege Magyarországon, Budapesten, adatközpontjai pedig a kaliforniai San Joséban, Amszterdamban és Tokióban.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés